وزیر جهاد کشاورزی خبر داد :

تخصیص اعتبار ویژه در حوزه زیربنایی آب، خاک و آب بندان های مازندران

وزیر جهاد کشاورزی گفت : در کارهای زیر بنایی به ویژه آب، خاک و آب بندان ها، اعتبار ویژه ای به مازندران اختصاص می یابد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه اولین سفر استانی را پس از ۲۴ روز شروع خدمت خود به شمال کشور شروع کردیم، گفت : استان های شمالی کشور محصولات عمده و اساسی را تولید می کنند و استان مازندران در ۱۴ محصول رتبه اول کشور را دارد.

وی افزود : مازندران در بحث مرکبات، بخش عمده ای از نیاز کشور را تامین می کند.

محمد علی نیکبخت خاطرنشان کرد : محصولاتی از جمله گندم، برنج ، پنبه، چای، انواع مرکبات، صید و آبزی پروری، طیور و گوشت مرغ از مهمترین محصولاتی است که از استان های شمال کشور تامین می شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد : مازندران در تولید گوشت مرغ در کشور حائز رتبه است و در تولید ، سرمایه گذاری و اشتغال جایگاه خاصی در کشور دارد.

این مقام مسئول اظهار کرد : با توجه به ظرفیتی که استان مازندران دارد، موظفیم که از کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی پشتیبانی کنیم.

او ادامه داد : هدف اصلی و اساسی ما حمایت از تولید داخل و تولید کننده داخلی است و ما باید به تنظیم بازار برسیم.

نیکبخت با اشاره به اینکه نگاه مان این است که از تولید به تنظیم کالا و تامین غذای مردم برسیم، ذکر کرد : هدف از قانون گذار و مجلس شورای اسلامی این بوده است که تنظیم بازار اگر به وزارت کشاورزی منتقل می شود، به این دلیل نیست که برای تامین کالا نیاز به واردات داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد : باید نگاه مان به داخل باشد و در تصمیم گیری های خود در بحث صادرات و واردات، به تولید توجه ویژه ای داشته باشیم.

محمد علی نیکبخت اشاره کرد : در کارهای زیر بنایی به ویژه آب، خاک و آب بندان ها، اعتبار ویژه ای به مازندران اختصاص می یابد.

وی یادآور شد : بیش از ۶ میلیون تن گندم با اعتباری بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان خریداری شده است که ۵۵ هزار میلیارد تومان از این رقم پرداخت شده و باقی مانده آن توسط وزارت نفت پرداخت خواهد شد.