مشکلات سفر ریلی مازندرانی‌ها به مشهد/ راه آهن شمال : پیگیری می‌‎کنیم

در روزهای گذشته، تعدادی از مسافران مشهد مقدس از استان مازندران که با قطار به این شهر سفر کرده اند، از ساعت ورود قطار به مبدا گلایه کردند. پیگیری‌های حرف آنلاین نشان می‌دهد که قطار ساری-مشهد از ساعت 11 صبح از ساری حرکت و 2 نیمه شب به شهر مشهد می‌رسد.

به گزارش حرف آنلاین، در روزهای گذشته، تعدادی از مسافران مشهد مقدس از استان مازندران-شهرستان ساری که با قطار به این شهر سفر کرده اند، از ساعت ورود قطار به مبدا گلایه کردند. پیگیری‌های حرف آنلاین نشان می‌دهد که قطار ساری-مشهد از ساعت 11 صبح از ساری حرکت و 2 نیمه شب به شهر مشهد می‌رسد.

در کنار اینکه مسافرت با قطار سفری ایمن و ارزان‌قیمت به شمار می‌رود و نیز مسافران به این نوع سفر اقبال نشان می‌دهد، بروز سرما و تغییر ساعت حرکت در  زمستان، موجب شده است که رسیدن به مبدا در ساعت دو نیمه شب، مشکلاتی را برای مسافران ایجاد کند.

مسافران راه‎آهن شمال می‎‌گویند که هتل‌ها در نیمه شب مسافر پذیرش نمی‌کنند و برای پذیرش در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها باید در سرمای زمستان، در ایستگاه قطار یا لابی هتل منتظر تعویض شیفت‌ها و پذیرش بمانند.

روابط عمومی راه آهن شمال اما در این باره به حرف آنلاین گفت که اداره کل راه آهن شمال به این موضوع واقف است، در یک بازه زمانی شش ماهه، حرکت از ساری به مشهد به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده بود که مسافران حوالی 5 یا 6 صبح به این شهر می‌رسیدند و معطلی کمتری برای پذیرش در اقامتگاه‌ها داشتند. اما برای شش ماهه دوم این زمان تغییر کرد و مسافران مازندرانی ساعت 2 نیمه شب به مشهد می رسند.

به گفته حسن‌نژاد با توجه به اینکه در زمستان ساعت دو نیمه شب، شرایط هوا در مشهد نامساعد است، این مساله را پیگیری کرده و به ستاد برنامه‌ریزی راه آهن کشور انتقال خواهیم داد اما برنامه‌ریزی برای ورود قطارها به مشهد، یک مساله ملی است و امکان اینکه همه قطارها در روز به مشهد برسند وجود ندارد از این رو  به صورت گردشی ساعت حرکت قطارها تنظیم می‌شود با این وجود این مساله را پیگیری می‌کنیم تا زائران مازندرانی با کمترین مشکل به مشهد مقدس سفر کنند.