ماجرای یک ویلا در بابل!

حرف آنلاین: ظاهرا ویلای منتسب به فرماندار سابق بابل در ییلاقات این شهرستان در آستانه تخریب قرار گرفته که البته شاید هم تخریب نشود!

ماجرا از این قرار است که یک ویلا در بابل که در ییلاقات این شهرستان ساخته شده که به نام پدر فرماندار سابق بابل شناخته شده و منابع طبیعی هم نسبت به غیرمجاز بودن این ویلا و قرارداشتن آن در اراضی ملی و ضرورت تخریب آن اقدام کرده که تا الان موفق به تخریب آن نشده است. در یک مرحله هم که اسناد آن موجود است، مسول منابع طبیعی شهرستان بابل 9 فروردین امسال(1401) از رئیس دادگاه عمومی بخش بندپی درخواست کرده که دستور تامین امنیت نیروهای حفاظتی اداره منابع طبیعی از سوی نیروی انتظامی را صادر کند تا بتوانند ویلای مدنظر را تخریب کنند.

فرماندار سابق بابل 12 اسفند 1400 تودیع شده و یکی از مقامات منابع طبیعی استان می گوید که این ویلا در زمستان سال گذشته تکمیل شده است.

طبق قانون باید رفع تصرف بگیرد

این مسول به حرف آنلاین گفته که این ویلای 150 متری در روستای شیخ موسی بابل ساخته شده و تاکنون در دو مرحله برای تخریب اقدام شده اما با ممانعت پدر اقای ولیزاده مواجه شده ایم. طبق تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت، باید رفع تصرف صورت بگیرد.

در حال حاضر دو پرونده در سیستم قضایی برای این ویلا باز است. یکی متعلق به شکایت مالک این ویلا مبنی بر عدم ملی بودن عرصه در شعبه ۱۵ دادگاه عمومی ساری و دیگری طرح دعوی در قالب ماده ۶۹۰ توسط اداره منابع طبیعی بابل . در دادگاه بندپی برای تعیین و تکلیف پرونده و دریافت حکم قانونی تخریب صورت گرفته است.

به نظر می رسد باید منابع طبیعی در انتظار حکم دادگاه باشد تا بتواند از اراضی ملی دفاع کند و دستورات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور را در خصوص حفظ اراضی ملی اجرایی سازد.