استاندار مازندران مطرح کرد؛

لزوم هدایت خیرین سلامت به روستاهای کم‌برخوردار مازندران

حرف آنلاین: استاندار مازندران نقش خیرین سلامت را در نجات جان انسان‌ها بی‌بدیل دانست و خواستار سوق دادن خدمات خیرین به مناطق روستایی کم‌برخوردار و دوردست شد و گفت: با اینکه مازندران تنها ۲ ساعت با پایتخو فاصله دارد اما دارای فقری است که شاید در استان‌های دوردست نباشد. سید محمود حسینی پور در در […]

حرف آنلاین: استاندار مازندران نقش خیرین سلامت را در نجات جان انسان‌ها بی‌بدیل دانست و خواستار سوق دادن خدمات خیرین به مناطق روستایی کم‌برخوردار و دوردست شد و گفت: با اینکه مازندران تنها ۲ ساعت با پایتخو فاصله دارد اما دارای فقری است که شاید در استان‌های دوردست نباشد.

سید محمود حسینی پور در در همایش استانی تجلیل از نیکوکاران و خیرین سلامت استان مازندران که در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد با تاکید بر اینکه باید فرهنگ وقف را در حوزه سلامت گسترش بدهیم، اظهار کرد: ما برای ماندگاری این حرکت و انتقال آن به آیندگان باید تلاش بیشتری در حوزه وقف کنیم.

وی افزود: مجموعه خیرین به‌ویژه خیرین سلامت باید توانمند شوند یعنی هنوز جا دارد در حوزه جذب و ورود خیرین دیگر تلاش کنیم، حوزه سلامت تنها جایی است که بحث ریا در آن مطرح نیست.

حسینی پور عنوان کرد: از شاخصه‌های یک جامعه مطلوب و متدین و باارزش‌های الهی حضور خیرین است، که اگر چنین جمع‌هایی نباشد شاید هیچ دوربینی به سراغ شما نیاید تا در جامعه دیده شوید.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در آستانه ایام شهادت امام علی (ع) باید بگوییم که ایشان همین شاخصه ها را داشت و به همراه همسرشان بزرگترین خیر عالم بودند در ماه رمضان اگر نیازمندی درب منزل آقا را می‌زد حداقل افطار خود را بین فقرا تقسیم می‌کردند و شما در دنیای وانفسای امروز با تعصی حضرت در مقابل افرادی که هر روز به فکر افزایش مادیات در زندگی و کسب مال هستند، شما اموال خود را بدون منت در اختیار نیازمندانی که دستشان از همه جا کوتاه است و دارای کمترین امکانات هستند شما با آن‌ها کمک می‌کنید تا زنده بمانند.

این مسئول خطاب به خیرین تاکید کرد: شماها نقش مهم و بی‌بدیلی در سلامت جامعه دارید کارتان ماندگار و عملتان عملی نیک و حرکتتات حرکتی تاریخی است، این جمع امروز جمعی است که با فرهنگ‌سازی در جامعه همه ناملایمت‌ها و فسادها است برای راه نیک و مستقیم.

وی ادامه داد: اینکه کسی مسئولیتی داشته باشد و خدمت کند هنر نیست، کار فرهنگی کاری است که شماها در عمل انجام می‌دهید و نشان می‌دهید که در همین جامعه وانفسا که همه به دنبال کسب قدرت هستند هم میتوان در خدمت مردم کار کرد این شاید بزرگترین فرهنگ‌سازی است.

حسینی پور گفت: باتوجه به وسعت مقوله سلامت دولت‌ها هرقدر هم که تلاش کنند که در جامعه عدالت سلامت را رعایت کنند باز هم متاسفانه نیازمندی‌هایی در گوشه و کنار جامعه مشاهده می‌شود بنابراین شماها نقش مهمی در پر کردن جاهای خالی دولت‌ها دارید که نقش موثری است.

استاندار مازندران اذعان داشت: خیرین برای دلشان و حس نوع دوستی و رضای خداوند در عرصه‌های خدمت به سلامت جامعه حضور پیدا می‌کنند، که فقط خداوند سبحان جبرانش خواهد کرد و در بیان دنیا نمی‌گنجد.

این مسئول یادآور شد: ما باید خدمات خیرین را به سمت مناطقی که کمتر برخوردار هستند سوق دهیم ما هنوز با وسعت ۳ هزار و ۶۰۰ روستا با کمبودهای جدی در برخی از مناطق روستایی مواجه هستیم که به‌علت عدم دسترسی به مراکز درمانی شاید جان خود را از دست بدهند با اینکه فاصله ما با پایتخت دو ساعت است و به لحاظ جغرافیایی نزدیک پایتخت هستیم ولی فقری که در این استان وجود دارد ممکن است در روستاهای دوردست کشور نباشد.

گفتنی است؛ این همایش همچنین با هدف و امضای تفاهم‌نامه احداث مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۳، پایگاه بهداشتی شماره ۵ و مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شهرستان ساری با حضور مسئولان ارشد اجرایی استان برگزار شد.