نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد؛

لزوم تعامل میان اولیا و معلمان در مدرسه با هدف شخصیت‌پروری

حرف آنلاین: نماینده ولی فقیه در مازندران بر لزوم تعامل معلم با اولیا تاکید کرد و گفت: در مدرسه باید آموزش‌های کافی داده شود و شخصیت‌پروری مدنظر قرار گیرد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی پیش ازظهر دوشنبه در مراسم نواختن زنگ سپاس معلم به‌مناسبت آغاز گرامیداشت هفته معلم از جمله دبیرستان شاهد دختران ناحیه یک ساری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری، اظهار کرد: ما در ادامه راه باید به گذشته خود و افتخارات توجه کنیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به هویت ملی، افزود: مفاخر و افتخارات گذشته را فراموش نکنیم تا برابر فرهنگ مهاجم منفعل و تسلیم نشویم،

وی ادامه داد: اگر ظواهری از انفعال در برابر فرهنگ مهاجم مشاهده می‌شود باید یقه آموزش و پرورش را گرفت زیرا در این نهاد کم کاری صورت می‌گیرد و باید با تعامل بین اولیا و معلمان، آموزش‌های کافی داده شود و شخصیت‌پروری مدنظر قرار گیرد.

وی نقش مدرسه را در ساختن جامعه مهم دانست و گفت: مدرسه درست باشد همه جا درست می‌شود،زیربنای توسعه در آموزش و پرورش نهادینه می‌شود و باید به این حوزه توجه ویژه و کافی شود.

*معلمان جهادگرانه درخشیدند

معاون آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه معلمان با شرایط خاصی روبرو هستند، افزود: معلمان در شرایط کرونا و پساکرونا خوش درخشیدند و جهادگرانه پای کار آمدند و اقدامات هوشمندانه ای انجام دادند تا مسیر و جریان آموزش متوقف نشود.

قاسم مهدوی افزود: اگر معلمان و خانواده‌ها نبودند جریان آموزش در کرونا دچار آسیب‌های جدی می‌شدند و معلمان متعهدانه پای کارآمدند و درک شرایط و این موضوع که نقش ما چه می‌شود را معلمان به خوبی ایفا کرده اند.

وی با اظهار اینکه معلمان مسیر را مشخص می‌کنند و شخصیت آنان است که اندیشه‌های دانش آموزان را می‌سازد، درباره طرح رتبه بندی معلمان افزود: معلمی کار دشواری بوده و دغدغه‌های زیادی دارد و رتبه بندی معلمان در حال تدوین آئین نامه اجرایی است.

مهدوی معیشت معلمان را بسیار مهم دانست و گفت: اگرچه معلمان انسان‌های صبوری هستند که هوشمندانه عمل می‌کنند اما دغدغه‌های معیشتی آنان مهم است و تلاش می‌شود تا منزلت وجایگاه معلمی مدنظر قرار گیرد و نیازهای اولیه و مهم در طرح رتبه بندی معلمان دیده می‌شود.