لابی برای یک صندلی ویژه

تلاش عده ای از مسئولان برای گرفتن پست مدیرعاملی در باشگاه پرسپولیس نشان از اهمیت بالای آن برای مدیران دارد. به گزارش خبرنگار مهر، حمید سجادی در روزهای نخست حضور در قامت وزیر ورزش و جوانان با بحران مدیریتی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال روبرو شد. او توانست در همان هفته‌های نخست کاری، هیأت مدیره استقلال […]

تلاش عده ای از مسئولان برای گرفتن پست مدیرعاملی در باشگاه پرسپولیس نشان از اهمیت بالای آن برای مدیران دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، حمید سجادی در روزهای نخست حضور در قامت وزیر ورزش و جوانان با بحران مدیریتی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال روبرو شد. او توانست در همان هفته‌های نخست کاری، هیأت مدیره استقلال را با حضور مصطفی آجورلو به عنوان مدیرعامل باشگاه سر و سامان دهد اما وضعیت مدیریتی پرسپولیس همچنان نامشخص و پرابهام است.
سجادی پس از استعفای جعفر سمیعی از مدیر عاملی پرسپولیس، پیشنهاد هیأت مدیره پرسپولیس را برای سرپرستی مجید صدری در باشگاه پذیرفت اما با وجود گذشت نزدیک به چهار ماه از این انتخاب همچنان حاضر به امضای حکم مدیرعاملی او نیست.
سجادی در ادامه رایزنی‌های خود برای انتخاب مدیرعامل پرسپولیس سراغ گزینه‌های زیادی هم رفت اما از محمد آخوندی و حمیدرضا گرشاسبی تا رضا درویش و مهرعلی باران چشمه نتوانستند این پست را پذیرا باشند تا لابی قدرت برای جلب نظر وزیر ورزش در انتخاب اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه به اوج برسد.
سجادی هر بار قصد داشت گزینه نهایی برای مدیرعاملی پرسپولیس را اعلام کند با موانعی نظیر عدم استفاده از بازنشستگان و یا در اختیار نداشتن منابع مالی کافی در اختیار بعضی از گزینه ها روبرو شد.
تأخیر در اعلام اعضای هیأت مدیره پرسپولیس باعث اعتراض هواداران نسبت به این امر شد تا اهالی رسانه در گفتگو با سرمربی و بازیکنان درباره این اتفاق سئوال بپرسند. آنها هم از این موضوع ابراز نارضایتی کردند تا واکنش حمید سجادی را در پی داشته باشد. وزیر ورزش و جوانان در یک گفتگوی جنجالی، نتایج تیم با مشکلات مدیریتی پرسپولیس را بی ربط دانست اما این هم نتوانست هواداران ناراحت پرسپولیس را آرام کند.
وزیر ورزش در ادامه سراغ رایزنی برای تخصیص ارز نیمایی برای پرداخت طلب گابریل کالدرون سرمربی سابق پرسپولیس رفت تا مجید صدری با نخستین پولی که از کارگزار جدید باشگاه دریافت کرد آن را پرداخت کند.
پس از این اتفاق صدری انتظار داشت حکم مدیر عاملی‌اش از سوی وزیر ورزش تأیید شود اما سجادی همچنان از این کار امتناع می‌کند تا نشان دهد رفتارهای دیگر سرپرست فعلی باشگاه نظیر رفتن بوژیدار رادوشوویچ، عدم پیگیری پرونده مطالبات کریستین اوساگونا و آنتونی استوکس را نیز زیر نظر داشته است.
بازیکنان و مربیان پرسپولیس که قبل از دریافت ۲۰ درصد از قرارداد خود نسبت به نحوه اداره باشگاه و همچنین عدم پرداخت طلب‌های خود بارها و بارها مصاحبه می‌کردند، در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای از مجید صدری در صفحات شخصی خود در فضای مجازی تعریف و تمجید کردند و از سجادی خواستند تا باشگاه زیر نظر سرپرست فعلی، امور خود را دنبال کند.
لابی قدرت برای نشستن پشت صندلی مدیرعاملی پرسپولیس به جایی رسیده که پیشکسوتان پرسپولیس نیز وارد این کارزار شده و رایزنی‌های فراوانی برای نشستن پشت صندلی مدیرعاملی دارند.
تعدادی از مدیران سابق شهری و کشوری نیز لابی خود برای نشستن پشت صندلی پر طمطراق مدیرعاملی پرسپولیس را آغاز کرده‌اند تا حالا همه آنها همچون هواداران تیم منتظر مجمع باشگاه پرسپولیس با حضور وزرای اقتصاد و کار و وزیر ورزش باشند تا گزینه نهایی انتخاب شده و پرسپولیس را در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل عدم رعایت قوانین مربوط به حرفه ای سازی در اختیار داشته باشد.