كاداستر اراضي ملي و ساحلي از اولويت ها است 

نوشهر – خبرنگار حرف: مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مازندران –نوشهراظهار داشت : كاداستر(حدنگاري) اراضي ملي و ساحلي جزو اولويت هاي منابع طبيعي غرب مازندران است . سيد وجيه الله موسوي در جلسه توجيهي كاداستر اراضي ساحلي و ملي در محل فرمانداري چالوس گفت: تاكنون كاداستر26هزار هكتار از اراضي ملي در حوزه شهرستان چالوس […]

3

نوشهر – خبرنگار حرف: مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مازندران –نوشهراظهار داشت : كاداستر(حدنگاري) اراضي ملي و ساحلي جزو اولويت هاي منابع طبيعي غرب مازندران است .

سيد وجيه الله موسوي در جلسه توجيهي كاداستر اراضي ساحلي و ملي در محل فرمانداري چالوس گفت: تاكنون كاداستر26هزار هكتار از اراضي ملي در حوزه شهرستان چالوس به اتمام رسيده است و پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري به صدور سند تك برگي برسد .

وي با اعلام اين كه درغرب استان مازندران در دو بخش اراضي ملي و ساحلي كار در حال انجام است ،‌افزود: با تعيين تكليف كاداستر اراضي ملي و ساحلي سرمايه گذاران مي توانند با خيال آسوده در بخش دريا سرمايه گذاري نمايند .

او با اشاره اين كه سرمايه گذاران زياي در بخش دريا به منابع طبيعي مراجعه مي كنند ، خاطر نشان كرد : در كاداستر اراضي ساحلي در حوزه شهرستان چالوس تقريبا كار به اتمام رسيده است و تا پايان شهريور ماه در مرحله صدور سند تك برگي قرار خواهيم گرفت .

به گفته وي سازمان جنگلها،مراتع و آبخيزداري كشور به نمايندگي از دولت سند اراضي ملي را دريافت خواهد كرد .

مديركل منابع طبيعي نوشهر همچنين خاطر نشان كرد: در بررسي ها و مطالعات انجام شده شهرستان چالوس جزو اولويت هاي نخست است و كاداستر اراضي ساحلي مي تواند كمك شايان توجهي به بخش سرمايه گذاري در بخش دريا بينجامد .

مشاور پروژه نيز در سخناني اظهار داشت: مساحت كاداستر اراضي ملي با همكاي شهرداري مرزن آباد و اداره كل منابع طبيعي نوشهر در سطح 12 هزار و 800 هكتار انجام شد و منطقه آن در حوزه فرمانداري شهرستان چلوس ، شهرداري مرزن آباد و بخش كجور است.

رئيس اداره مميزي و حدنگاري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مازندران –نوشهر نطز در اين نشست اظهار داشت : اين پروژه با همكاري شهرداري مرزن آباد و اداره كل منابع طبيعي نوشهر بعنوان ناظر فني صورت گرفت .

سيدفرشيد موسوي بازخورد مثبت اين پروژه را سرعت بخشيدن به استعلامات و پاسخگويي و برطرف شدن تعارضات بين اراضي ملي و مستنثيات اشخاص اعلام كرد .او تصريح كرد : با حدنگاري اراضي ملي مشكلات حقوقي به حداقل خواهد رسيد و اداره منابع طبيعي شهرستان مي تواند به سرعت پاسخگوي استعلامات مردم و دستگاههاي ديگر باشد .

فرماندار چالوس نيز در سخناني با تشكر از منابع طبيعي و شهرداري مرزن آباد اظهار داشت : اين كار بسيار مهم و زير بنايي بوده و اميدواريم با حدنگاري اراضي ملي بزودي به مرحله ثبت رسيده و مشكلات و چالشهاي موجود بويژه در حاشيه روستاها برطرف شود .

ناصر زندي با اشاره به اينكه حدود 80تا 90 درصد اراضي ساحلي شهرستان چالوس بازگشايي شده است، افزود: شهرستان چالوس در بخش آزاد سازي سواحل از شهرستانهاي پيشرو است .وي گفت: با حدنگاري اراضي ملي و ساحلي ضمن جذب گردشگر ، با كاهش اختلافات و دعاوي خواهيم بود .در اين نشست تني چند از روساي ادارات و نهادها نيز حضور داشتند .