قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد برای افتتاح کتابخانه مرکزی ساری تا سال آینده

حرف آنلاین:همزمان با سفر وزیر فرهنگ به استان مازندران، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه کتابخانه مرکزی ساری بازدید کرد.

در سفر یک‌روزه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مازندران، دکتر سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد از کتابخانه مرکزی ساری بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این پروژه ملی قرار گرفت.

دکتر سید محمود اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی ساری، ضمن بررسی روند پیشرفت پروژه پس از تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری، تاکید کرد: وزارت ارشاد با جدیت به دنبال تکمیل این پروژه مهم فرهنگی است و مابقی اعتبارات هم در موعد مقرر پرداخت خواهد شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح تالار مرکزی ساری، با اشاره به پروژه نیمه کاره کتابخانه مرکزی، اظهار کرد: دولت مصمم به تکمیل پروژه هاست و با تخصیص اعتبارات لازم، کتابخانه مرکزی ساری در هفته دولت ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

اسماعیلی در ادامه به اهتمام دولت مردمی نسبت به نهضت تکمیل پروژه های نیمه تمام اشاره کرد و افزود: در دولت  مردمی بنا داریم به جای بازگویی شعارها، کارنامه اقدامات یکسال اخیر را ارائه دهیم زیرا اعضای دولت مردمی به دنبال انجام کارهای نمایشی نیستند.

وی با قدردانی از زحمات سیدمحمود اسلامی معاون توسعه و منابع انسانی وزارت فرهنگ برای تکمیل تالار مرکزی ساری گفت: نهایت تلاش خود را می کنیم تا با تجهیز و تکمیل کتابخانه مرکزی ساری، این مجتمع را تا سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

گفتنی است احداث كتابخانه مركزی مازندران در هیات دولت وقت در سال ۱۳۸۹ تصویب شد و با اهدای زمین بیش از هفت هزار متر مربعی از سوی شهرداری ساری این پروژه در همان سال در این شهر كلنگ زنی شد و عملیات اجرایی آن یكسال بعد آغاز شد.

كتابخانه مركزی مازندران كه شامل بخش هایی از جمله مخزن، سالن مطالعه مردان و زنان، سالن مطالعه ویژه كودكان، كلاس های آموزشی، سالن آمفی تئاتر، فضای اداری، رفاهی و خدماتی است در نوع خود به عنوان استانداردترین كتابخانه به شمار می رود اما این پروژه هنوز تکمیل نشده است.