قول مساعد برای تجهیز سازمان انتقال خون مازندران در جلسه شورای اداری استانداری

به گزارش حرف آنلاین؛ مدیرکل سازمان انتقال خون کشور امروز در جلسه شورای اداری استانداری مازندران، ضمن ارائه قول مساعد برای توجه به این سازمان در مازندران، این استان را خیرخیز دانست و بر لزوم رفع مشکلات زیرساختی انتقال خون تاکید کرد.

مصطفی جمالی با اشاره به گزارش مثبت سازمان بهداشت جهانی در مقایسه با شاخص‌های انتقال خون ایران با کشورهای اروپایی، اظهار کرد: در دوران کرونایی ما ۸ درصد کاهش انتقال خون داشتیم در حالی که این آمار در دنیا ۳۰ درصد بوده است.

وی عدم توجه به اهمیت انتقال خون توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را مهمترین چالش سازمان انتقال خون عنوان کرد و گفت: این سازمان کمبودهایی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه تجهیزات دارد‌.

جمالی عنوان کرد: در استان مازندران با دارا بودن تعداد بالای بیماران تالاسمی این قول را می‌دهیم که تجهیزات لازم به‌ویژه دستگاه مخصوص را تامین کنیم.

رییس حوزه درمان انتقال خون کشوروبا اشاره به وجود ظرفیت خیرین در مازندران، ضمن اظهار امیدواری خواستار توجه فرمانداران به بحث انتقال خون در غرب مازندران شد و تاکید کرد: بنده هم قول میدهم که استاندار مازندران جزو اولویت‌های ما باشد.

این مسئول گفت: از سال ۱۳۵۳ تاکنون رکورد اهدای خون شکست و در چند ماه اخیر شاهد استقبال بی‌نظیر اهداکنندگان بوده‌ایم.

مدیران اجرایی واقع‌گرا باشند

آیت الله محمدباقر محمدی لایینی، در جلسه شورای اداری استانداری مازندران، با تاکید بر برگزاری تجمعات باشکوه در دهه محرم، عنوان کرد: دیار علویان باید در مناسبت‌های مذهبی همچون دهه غدیر بدرخشد.

وی با اشاره به روایتی از امام موسی کاظم، همزمان با میلاد این حضرت، گفت: امام هفتم در میان امام معروف بود به اینکه فرزندان فراوانی داشت، تا جایی که بسیاری از امامزادگان ما از فرزندان ایشان هستند، در حال حاضر باتوجه به اینکه با کاهش زاد و ولد در کشور مواجه هستیم باید کاری کنیم تا نرخ زاد و ولد در استان به ۲/۵ درصد برسد.

محمدی لائینی، هوای نفس، جهل و فقر را سه دشمن اساسی انسان دانست و تاکید کرد: برای دور کردن این دشمنان انسان باید مجهز به سلاح عقل، علم و غنا یا بی‌نیازی اقتصادی باشد پس اگر خداوند به کسی این سه موهبت را عطا کند لطف زیادی به او کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: انسان راه درست زندگی را باید با ابزار درست پیدا کند، اگر بخواهیم به جامعه خدمت کنیم هم باید عقلانیت را رشد بدهیم.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر مسئولان باید با دنبال کردن واقعیت‌ها، عقلانیت در مدیریت را در دستور کار قرار داده و به فرهنگ و ارزش‌های ملی و دینی روی بیاورند.

وی با تاکید بر ضرورت دانش بنیان شدن صنعت و کشاورزی در مازندران، خواستار استفاده از ظرفیت نخبگان و فراهم کردن شرایط مناسب شد و خاطرنشان کرد: باید مملکت را به سمت و سویی ببریم که خانواده‌های مملکت غنی شوند، ما به اقتصادی نیاز داریم که آحاد جامعه به غنا برسند، امیدواریم مدیریت جامعه استانی ما در همین مسیر حرکت کند.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر مسئولان باید با دنبال کردن واقعیت‌ها، عقلانیت در مدیریت را در دستور کار قرار داده و به فرهنگ و ارزش‌های ملی و دینی روی بیاورند.

وی با تاکید بر ضرورت دانش بنیان شدن صنعت و کشاورزی در مازندران، خواستار استفاده از ظرفیت نخبگان و فراهم کردن شرایط مناسب شد و خاطرنشان کرد: باید مملکت را به سمت و سویی ببریم که خانواده‌های مملکت غنی شوند، ما به اقتصادی نیاز داریم که آحاد جامعه به غنا برسند، امیدواریم مدیریت جامعه استانی ما در همین مسیر حرکت کند.

لزوم توجه مسئولان به نخبگان بومی

سیدمحمود حسینی پور با اشاره به پیش رو بودن ایام محرم و همچنین وجود تهاجمات فرهنگی در مازندران، بر لزوم احیای مناسبت‌های مذهبی در سطح فراگیر تاکید کرد.

وی ضمن ابزار امیدواری از برگزاری همایش بزرگ غدیر در استان در سال جاری تاکید کرد که این مراسم باید در سال آینده باشکوه بیشتر و در سطح ملی برگزار شود.

حسینی پور با تاکید بر لزوم توجه مسئولان به بحث خون و انتقال آن، تاکید کرد: مازندران در این حوزه از کمبود بودجه و امکانات رنج می‌برد تا نسبت به تامین تجهیزات مورد نیاز اقدام کند.

استاندار مازندران همچنین عنوان کرد: پیرو شعار سال و لزوم توجه به بحث دانش بنیان شدن شرکت‌ها اولویت ما استفاده از ظرفیت نخبگان بومی است و در این راستا انتظار می‌رود که مسئولان اجرایی تسهیل‌گری لازم را انجام دهند.

این مسئول یادآور شد: سفرهای استانی به همراه ۵۰ تن از مسئولان به شهرستان‌ها در دستور کار استانداری است؛ تاکنون پنج سفر نکا، گلوگاه، فریدونکنار، چالوس و جویبار انجام شد.

انقلابی عمل کردن به معنای تخطی از قانون نیست

همچنین نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مثبت دولت سیزدهم در شرایط تحریمی کشور و دنیا، اظهار کرد: تحریم نمی‌تواند بهانه‌ای برای توجیه قصور و کاستی‌ها باشد.

کیوان مرادیان کوچکسرایی افزود: کار اجرایی در عین دشواری هوشمندی بالایی می‌طلبد اما متاسفانه شاهد روزمرگی برخی مدیران هستیم، حضور میدانی مستمر و موثر لازم است.

وی با بیان اینکه مجموعه نمایندگان استان در کنار دستگاه‌های نظارتی هستند، عنوان کرد: توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به روستاها جلوگیری از مهاجرت، افزایش فرزندآوری و همچنین موارد دیگر توسط مدیران ضرورت دارد، خواهشمان این است که انقلابی عمل کنید نه به معنای تخطی از قانون، بلکه به‌معنای برگرداندن ظرفیت‌های قانونی مغفول.

بسته ویژه بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان بااستعداد

مدیر بنیاد ملی نخبگان در مازندران گفت:
بنیاد ملی نخبگان به دانشجوهای استعدادهای درخشان بسته ویژه ارائه تسهیلات دارد، همچنین برای به‌کارگیری و جذب نخبگان اقداماتی را در دستور کار قرار داده است، طبق مصوبه هیات دولت برای جذب و نگهداری نخبگان در دستگاه‌های اجرایی برنامه ریزی شده است.

دستاوردهای سفر استاندار به گلوگاه

فرماندار گلوگاه در خصوص دستاوردهای سفر استاندر مازندران به این شهرستان، عنوان کرد: مصوباتی همچون دکل‌بندان در شهرستان در اولین پروژه در بخش یانه‌سر اجرایی و آغاز شد.

مصطفی داودی افزود: در حوزه مدیریت منابع طبیعی شهرستان طی جلسات و مکاتبات با استانداری گلستان در انتظار نتیجه مثبت هستیم، در خصوص تجهیز بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی بعد از سفر مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برایش درنظر گرفته شد، برای پروژهه‌ای دیگری همچون؛ اصلاح شبکه آب شرب شهری و زیرساخت‌های مخابراتی و همچنین پروژه سرپوشیده کردن گلزار شهدا، کریدور شمال به جنوب نیز بعد از سفر استاندار اعتبارات لازم درنظر گرفته شد.

گفتنی است؛ در این جلسه مدیران اجرایی به تفکیک نسبت به ارائه گزارش عملکرد به‌ویژه در حوزه مصوبات این نشست در جلسه قبل که یکم خرداد ماه جاری برگزار شده بود اقدام کردند و همچنین استاندار مازندران به محمدمهدی رحیم پور نخبه بابلی بابت کسب رتبه نخست در المپیاد زیست شناسی ۲۰۲۲ جهان تبریک گفت.