قاریان برتر مازندران برای مسابقات کشوری انتخاب شدند

چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی با حضور ۱۰ قاری از بهترین قاریان استان مازندران در حسینیه عاشقان ثارالله قائم‌شهر برگزار شد و درنهایت با رأی مردمی و فنی نفر اول و دوم  برای اعزام به مرحله کشوری انتخاب شدند . در این جشنواره قاریانی همچون علی‌اصغر بخشی ، مهدی شالیکار ، علی محمدپور ، امیر محمد […]

چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی با حضور ۱۰ قاری از بهترین قاریان استان مازندران در حسینیه عاشقان ثارالله قائم‌شهر برگزار شد و درنهایت با رأی مردمی و فنی نفر اول و دوم  برای اعزام به مرحله کشوری انتخاب شدند .

در این جشنواره قاریانی همچون علی‌اصغر بخشی ، مهدی شالیکار ، علی محمدپور ، امیر محمد میرآبی ، عادل تقی پور ، محمدطاهایی ، محمدمهدی مهرنیا ، حمزه مؤمنی ، علی نقی عالیشاه و محمد جواد موزونی به تلاوت سوره ای از آیات قرآن کریم پرداختند  و درنهایت امیر محمد میرابی با ۴۵۸ رأی و سید محمدطاهایی با ۳۴۷ رأی به ترتیب اول و دوم شدند .

نفر  سوم این جشنواره هم عادل تقی پور با ۳۴۰ رأی بوده است.

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی کشور در این مراسم با بیان اینکه کد برای حضور شرکت‌کنندگان در جشنواره تلاوت‌های مجلسی راه‌اندازی شده است، گفت:  تاکنون از ۱۷ استان حدود ۵۳۷ هزار نفر پیامک خود را به جشنواره تلاوت‌های مجلسی ارسال کرده‌اند تا برای انتخاب قاری برتر در فینال کشوری شرکت کنند.

داوود جعفری کد ارسال را ستاره ‌۶۶۵۵ستاره ۳۰۱۱۴ مربع اعلام کرد و گفت که علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره نام‌نویسی و برای انتخاب قاری برتر رأی دهند.

وی با بیان اینکه قرعه‌کشی اعطای جوایز هم از طریق کد دستوری انجام می‌شود ، افزود : در جشنواره امسال کمک‌هزینه سفر مشهد مقدس  برای بیش از ۷۰۰ نفر در نظر گرفته‌شده است .

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در این جشنواره ، گفت : قرآن نازل شد تا انسان در جمع به تلاوت آیه‌ها بپردازد ، البته انسانی که به‌صورت انفرادی به خواندن قرآن بپردازد از ثواب بی‌بهره نیست اما تلاوت قرآن در جمع بهره مضاعفی دارد.آیت‌الله علی معلمی افزود : قرآن از سوی ایزد الهی برای هدایت بشر نازل‌شده است ، قرآن برای فهمیدن است.

وی با اشاره به اینکه تلاوت قرآن به‌صورت مجلسی از ارزش مضاعفی برخوردار است ، افزود : قاریان مجلسی باید نهایت تلاش خود را به‌کارگیری کنند تا ابتدا قرآن را درک کرده و درنهایت آن را برای شنوندگان تلاوت کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه یکی از  دستاوردهای نهضت امام راحل (ره) و رهاورد خون پاک شهدا رویکرد قرآنی بوده است، افزود : رویکرد قرآنی به‌صورت جدی در جامعه ایران اسلامی در حال شکل گرفتن است ، حتی در آموزش‌وپرورش هم مدارس قرآنی شکل‌گرفته است.