فعالیت گروه های جهادی علوم پزشکی دانشگاه آزاد مازندران در سال ۱۴۰۲

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد مازندران با بیان اینکه خدمت رسانی در قالب گروه های جهادی از وظایف ماست؛ تصریح کرد : اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی با مشارکت کادر پزشکی مجرب به صورت رایگان در سالجاری فعالیت می کند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد مازندران در گفت و گو با حرف آنلاین با اعلام اینکه گروه های جهادی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد مازندران در سال های اخیر فعالیت‌هایی در مناطق محروم داشته اند ، تصریح کرد : اردوی جهادی تحت عنوان گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوده که با مشارکت ۲۴ متخصص، فوق تخصص و دانشجوهای سال آخر پزشکی و پرستاری به صورت رایگان انجام شده است.

مفرح ذکر کرد : انجام فعالیت های جهادی در کجور، محمدآباد نکا و همچنین شهرهای غرب مازندران از برنامه های ما در سال جاری است.

وی از تحصیل ۴۸۰ دانشجوی پزشکی ، ۴۰۰ دانشجوی پرستاری و مامایی در دانشگاه آزاد ساری خبرداد و گفت : همچنین ۱۷۰۰ دانشجوی پزشکی ، پرستاری و مامایی در کل استان مازندران در رشته‌های مامایی، پزشکی، پرستاری و علوم آزمایشگاهی دانشگاه آزاد مازندران مشغول به تحصیل اند.

به گفته او ، دانشکده پزشکی و پیراپزشکی تنکابن ، پزشکی چالوس، دانشکده داروسازی آمل، پیراپزشکی بابل و روانشناسی بهشهر، تحت پوشش معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد مازندران فعالیت می کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای اولین بار در دانشگاه آزاد و سطح استان یک کمپ نوروزی سلامت ایجاد شد، اعلام کرد : ۲۰ پزشک مقیم در این منطقه فعالیت داشته و تمامی ارائه خدمات رایگان است.

رامین مفرح با اشاره به اینکه، برای اولین بار در دانشگاه آزاد و سطح استان یک کمپ نوروزی سلامت و اورژانس ایجاد شد،گفت : این کمپ با امکانات و شرایط خاص در مسیر بین ساری، ساحل و دریا برپا شد تا بتواند امکانات خوبی را در حوزه سلامت و اورژانس ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه این‌ایستگاه نوروزی سلامت با سایر پایگاه‌ها تفاوت داشت، افزود : ۲۲ پزشک مقیم در این ایستگاه به صورت نوبتی و روزانه حضور یافتند و به صورت رایگان به ارائه خدمات پرداختند.

مفرح ازفعالیت ۱۰ پزشک متخصص در رشته های پوست، مغز و اعصاب ، قلب، عفونی، طب اورژانس، داخلی و جراحی در این کمپ خبرداد و تصریح کرد: بیش از ۱۸ پرستار ، ۲ سرپرستار، ۱۰ دانشجوی پرستاری و ۱۰ دانشجوی ترم آخر پزشکی در کنار پزشکان قرار گرفتند و خدمات ارائه دادند.

او ادامه داد : این کمپ از ۲۷ اسفند فعالیت خود را آغاز کرده و تا ۱۵ فروردین از ۸ صبح تا ۸ شب به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی داشت.

این متخصص بیماری های پوست و مو با اذعان به اینکه با کمک و موافقت علوم پزشکی مازندران این مجوز را گرفتیم و تمامی ویزیت ها و خدمات ما در این کمپ رایگان بوده ، یادآور شد : تمامی پزشکان مقیم ما فارغ التحصیل دانشگاه آزاد ساری هستند.

به گفته وی، خدماتی در این چند روز از قبیل ویزیت پزشک عمومی، سرم تراپی، احیای قلبی، موارد افراد مشکوک به کرونا، نوار قلب و کشیدن ناخن ارائه شده است.

مفرح این کمپ را یک الگو برای کل کشور دانست و خاطرنشان کرد : امیدواریم در سال‌های آینده کلیه دانشگاه های آزاد و سراسری علوم پزشکی بتوانند این نوع خدمات را در اختیار مردم قرار دهند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد مازندران ایجاد کمپ نوروزی را جزء وظایف اجتماعی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد مازندران برشمرد و مطرح کرد : ارائه این خدمات در قالب پایگاه و کمپ رایگان نوروزی از وظایف ما نیست، اما به منظور کم کردن مسئولیت علوم پزشکی این اقدام را انجام دادیم.