فرماندار آمل بر لزوم رعایت جانب اخلاق در عرصه رسانه تاکید کرد

فرماندار ویژه آمل گفت: در عرصه رسانه، قطعا باید جانب اخلاق را رعایت کنیم و نباید با ابزاری که در اختیار داریم دچار بی‌اخلاقی شویم، محوریت باید اخلاق و کار حرفه‌ای باشد.

سید عباس حسینی در مراسم تجلیل از خبرنگاران آمل که در سالن اداره ارشاد اسلامی آمل برگزار شد، با بیان اینکه یکی از محورهای جدی حکمرانی مسئله حضور پررنگ خبرنگاران و رسانه‌ها است، اظهار کرد: در این مسیر قطعا توسعه فعالیت حرفه‌ای رسانه مدنظر ماست.

وی دولت، مردم و رسانه را اضلاع مهم توسعه استان دانست و افزود: زیرساخت توسعه هر منطقه‌ای رسانه‌ها هستند، رسانه‌های فاخر می‌توانند برای مسئولین همراه و صدای گویایی برای مردم باشند.

حسینی با تاکید بر اینکه دسترسی بی‌واسطه برای انتقال مسائل مهم و انتقال عملکرد و ایجاد امید از وظایف مهم رسانه‌هاست، تصریح کرد: خبرنگاران سنبل تعهد و آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری هستند و بر این باور هستیم که خبرنگاران متعهد وجدان بیدار جامعه به شمار می‌روند.

فرماندار آمل ادامه داد: رسانه‌ها همواره مسائل عمیق جامعه را انعکاس می‌دهد و سلامت فکری جامعه را ایجاد می‌کند و این کمکی به نظم بخشی جامعه قابل احترام است، عرصه رسانه عرصه وسیع و پرکاربردی است.


این مسئول اخلاق را اصلی‌ترین محور فعالیت رسانه‌ها خواند و گفت: در این عرصه افرادی علاقه‌مند و پر انرژی داریم، انجام کار مداوم و حرفه‌ای مهم است و کارهایی تخصصی که گویای حرف مردم باشد، در این حوزه قطعا باید جانب اخلاق را رعایت کنیم و نباید با ابزاری که در اختیار داریم دچار بی‌اخلاقی شویم، محوریت باید اخلاق و کار حرفه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه پذیرای نقد هستیم، عنوان کرد: از کینه‌های شخصی که آفت است باید دوری کرد و رسالت حرفه‌گری مدنظر باشد، چرا که رسانه به‌عنوان عنصر چهارم و مهم‌ترین و قوی‌ترین عنصر در بحث دموکراسی می تواند بستر توسعه باشد.

حسینی باتاکید بر لزوم حفظ محیط زیست، گفت: با متخلفین در حوزه محیط زیستی به صورت جدی برخورد می‌کنیم و این باور ماست که سرمایه اصلی مازندران محیط زیست استک اگر به این سرمایه خدشه وارد شود جبران ناپذیر است.

گفتنی است؛ در این مراسم ضمن تجلیل از ۵۰ فعال رسانه‌ای شهرستان آمل از پیشکسوتان عرصه خبر و رسانه آمل در دهه‌های گذشته نیز تجلیل شد.