فدراسیون و هیات تهران خودشان را به خواب زده‌اند

حرف آنلاین: مسابقات آسیا ویژن تهران در حالی در رده های مختلف سنی برگزار می شود که اعتراض‌های متعددی از سوی مربیان تیم های شرکت کننده به استفاده از بازیکنان “صغر سن” از سوی برخی تیم ها در این رقابت‌ها شنیده می شود. مساله ای که همواره در فوتبال پایه به چشم می‌خورد استفاده از […]

حرف آنلاین:

مسابقات آسیا ویژن تهران در حالی در رده های مختلف سنی برگزار می شود که اعتراض‌های متعددی از سوی مربیان تیم های شرکت کننده به استفاده از بازیکنان “صغر سن” از سوی برخی تیم ها در این رقابت‌ها شنیده می شود.

مساله ای که همواره در فوتبال پایه به چشم می‌خورد استفاده از بازیکنان صغر سن (بازیکنانی که سن واقعی آنها با سن مندرج در شناسنامه متفاوت است) در رده های سنی است. موضوعی که بعضا در تیم های ملی کشورمان نیز به چشم می خورد. سال گذشته بود که شش بازیکن، پس از آزمایشات فیفا و به دلیل نداشتن شرایط سنی زیر 17 سال از تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان اعزامی به جام جهانی امارات، کنار گذاشته و به رده زیر 19 سال منتقل شدند.

اما آنچه که می توان به عنوان دلیل روی آوردن باشگاه ها و بعضا تیم‌های ملی به استفاده از بازیکنان صغر سن یاد کرد، توجه بیش از حد مدیران و مربیان حاضر در فوتبال پایه به نتیجه گیری و رسیدن به عناوین قهرمانی چه در رده ملی و چه در رده باشگاهی به هر نحو ممکن است.

به نظر می رسد یکی از جاهایی که استفاده از بازیکنان صغر سن در آن بسیار رایج است، مسابقات آسیا ویژن تهران است. در گفت و گویی که با برخی مربیان تیم های حاضر در این مسابقات داشتیم، گلایه ها و شکایات متعددی در این زمینه و اهمال هیات فوتبال در برخورد با آن ها و بعضا همکاری با باشگاه های متخلف مطرح شد.