غرب مازندران باید به هاپ صادرات مرکبات، کیوی و گل و گیاه تبدیل شود

استاندار مازندران گفت: این منطقه به هاب صادرات مرکبات، کیوی و گل‌ و گیاه که یکی از مهمترین مزیت‌های با درآمد بالا در غرب استان است تبدیل خواهد شد.

به گزارش حرف آنلاین،  سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در نشست با فعالان کشاورزی غرب استان در نشتارود، اظهار داشت: در باغات غرب استان که مرکز تولیدات باغی در استان است، باید نگاه صادرات محور داشته باشیم۔

حسینی‌پور افزود: میوه استراتژیک کیوی در غرب استان بسیار حائز اهمیت است، به طوری که این میوه به کشورهایی همچون روسیه، چین و هند نیز به مقدار بسیار زیاد صادر می‌شود.

به گفته وی برای صادرات گسترده باید برنامه‌ریزی درستی انجام شود که این برنامه‌های مربوط به صادرات در حال انجام است.

این مقام مسئول استان گفت: در سال گذشته در زمینه کیوی اقدام مهمی انجام شد و مشکلات بخش صادرات کیوی در سال گذشته حل شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم در این نشست‌هایی که کشاورزان برگزار می‌کنند و با توجه به پتانسیل‌هایی که کشاورزان این منطقه دارند بتوانیم فرصت‌های ویژه‌ای را برای غرب استان ایجاد کنیم و تا این منطقه به هاب صادرات مرکبات، کیوی و گل‌ و گیاه که یکی از مهمترین مزیت‌های با درآمد بالا در غرب استان است تبدیل شود۔

حسینی‌پور در خصوص بلاتکلیفی پایانه گل و گیاه عباس‌آباد، گفت: برای راه‌اندازی پایانه صادرات گل و گیاه با سرمایه‌گذار این حوزه جلساتی برگزار شد که با توجه به مشکلات حقوقی در بدنه این پایانه صادراتی، ابتدا باید این مشکلات داخلی رفع شود.

و ی تصریح کرد: به سرمایه‌گذار پایانه صادراتی عباس‌آباد عنوان شد که استانداری آمادگی همکاری برای راه‌اندازی با سرعت بیشتر را دارد چراکه که باید اقدامات فاخری به ویژه برای غرب استان مازندان اجرایی شود که در صورت رفع این مشکلات حقوقی این مجموعه نیز فعال خواهد شد.