استاندار مازندران گفت :

ظرفیت مازندران در تبدیل به هاب صادرات کشور

استاندار مازندران اظهار کرد : مازندران ظرفیت تبدیل به هاب صادرات کشور از طریق توسعه صادرات با کشورهای منطقه را دارد.

به گزارش حرف آنلاین؛ سیدمحمود حسینی پور امروز در حاشیه سفر شهرستانی به روستای محروم “ولو” بخش یانه سر بهشهر، با اشاره به اینکه اقتصاد روستاهای مازندران از طریق مهاجرت معکوس جوانان توسعه پیدا می‌کند، اظهار کرد: در دولت سیزدهم به اندازه هشت سال گذشته در روستاهای مازندران آبادانی صورت گرفته است. ‎

وی با تاکید بر اینکه باید از طبیعت بکر مناطق روستایی مازندران به نفع آبادانی و اشتغال جوانان استفاده شود، تصریح کرد: رونق کشاورزی صنعتی و ایجاد صنایع تبدیلی برای اقتصاد روستاهای بخش یانه سر بهشهر با جدیت پیگیری می‌شود.

استاندار مازندران با قول مساعد به مردم روستای ولو از بخش یانه سر بهشهر، گفت: آسفالت راه روستایی تا هفته دولت و تلفن همراه و ارتباطات تلویزیونی مردم منطقه تا تابستان امسال انجام می‌شود.

این مسئول با تاکید بر استقرار آمبولانس و به روز رسانی تجهیزات درمانگاه بخش یانه سر، افزود: به منظور حمایت برای بازگشت جوانان به روستاها، تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن ملی برای خانه دار شدن جوانان منطقه تخصیص خواهیم داد.

حسینی پور با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار، افزایش ازدواج و فرزندآوری توسط جوانان این منطقه، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم روستاهای ما مولد شود و اقتصاد مناطق توسط روستاییان رونق یابد.

وی افزود: مازندران ظرفیت تبدیل به هاب صادرات کشور از طریق توسعه صادرات با کشورهای منطقه را دارد.

حسینی پور با اشاره به رونق گردشگری طبیعی در مناطق هزارجریب و یانه سر، اظهار کرد: مازندران سالانه میزبان ۴۰ میلیون گردشگر از اقصی نقاط جهان بوده و پای توریسم خارجی باید به مناطق روستایی مازندران از طریق رونق بازارچه های محلی و خرید و فروش محصولات کشاورزی روستاییان باز شود.