ظرفیت تامین ۸۰ درصد کاغذ کشور در داخل

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم خودکفایی و حمایت از تولید، گفت: البته طی بررسی‌ها انتظار میرود ظرفیت‌های داخلی بتوانند ۸۰ درصد از نیاز به کاغذ را برطرف کنند. به گزارش حرف آنلاین، مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از خط تولید شرکت چوب و کاغذ مازندران هدف از […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم خودکفایی و حمایت از تولید، گفت: البته طی بررسی‌ها انتظار میرود ظرفیت‌های داخلی بتوانند ۸۰ درصد از نیاز به کاغذ را برطرف کنند.

به گزارش حرف آنلاین، مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از خط تولید شرکت چوب و کاغذ مازندران هدف از این بازدید را کمک به خودکفایی اعلام و اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی دولت حرکت به سمت خودکفایی است، ما در بخش چاپ و نشر روزنامه سالیانه به ۳۰۰ هزار تن کاغذ نیاز داریم.

وی افزود: در ماه‌های اخیر با مشکلاتی مواجه بودیم که دولت مجبور شد دست به اقداماتی بزند تا مسائل حوزه فرهنگ حل شود، برای سال آینده به‌دنبال این هستیم که شرکتهای داخلی به این اطمینان برسند که با حمایت دولت می‌توانند نیازهای داخلی را تامین کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: مجموعه بزرگ و باسابقه چوب و کاغذ هم یکی از این شرکت‌های تولیدی است، البته طی سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شد که تواقعات را برآورده نکرده ما امیدواریم با حمایت نمایندگان و بخش‌های مختلف دولت اعم از وزارت صمت، ارشاد و وزارت آموزش و پرورش بتوانیم به راهکارهای مناسبی برسیم تا سال آینده بتوانیم نیاز وزارت و ارشاد را تامین کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما در حوزه روزنامه به حدود ۳۰ هزار تن و در حوزه چاپخانه به حدود ۲۷۰ هزار تن کاغذ نیاز داریم، گفت: مجموعا حدود ۳۰۰ هزار تن نیاز ماست، نیاز مجموعه آموزش و پرورش هم حدود ۴۰ هزار تن کاغذ است که باید باهم ببینیم چه میزان از داخل تامین می‌شود، البته طی بررسی ها انتظار میرود ظرفیت‌های داخلی بتوانند ۸۰ درصد از نیاز به کاغذ را برطرف کنند.