طرح “باهم بخوانیم” در طبیعت روستای قادیکلای قائم‌ شهر برگزار شد

حرف آنلاین: مسئول طرح با هم بخوانیم اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران از برگزاری این طرح با رویکرد مثبت و مطالعه گروهی در قالب مطالعه با طعم طبیعت در روستای قادیکلای بزرگ قائم‌شهر خبر داد.

مهلا یعقوبی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: پس از مطالعه کتاب اسرار طبیعت نوشته آنجلا ویکلز از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصمیم به اجرای طرح در طبیعت روستای قادیکلای قائم‌ شهر در محل مرداب روستا گرفتیم.

وی افزود: در این برنامه؛ ضمن بازدید کارشناس فرهنگی استان از روند اجرایی طرح، جمع‌خوانی از کتاب اسرار طبیعت انجام شد و در ادامه اعضا به ساخت کاردستی‌های متناسب با کتاب از جمله گلدان سنگی، تهیه ردپای پرندگان روی گل خیس، و غیره پرداختند.

یعقوبی با بیان اینکه ادابازی با مطالب کتاب توسط گروه‌ها، بخش سرگرم کننده این برنامه قادیکلای قائم شهر بود، خاطرنشان کرد: طرح “با هم بخوانیم” با هدف گسترش عدالت در امر آموزش فرهنگی و ترویج سبک زندگی ایرانی‌ اسلامی از طریق مطالعه گروهی در مازندران در حال برگزاری است.

گفتنی است؛ در این طرح کتابداران به‌عنوان مجریان طرح با تکیه بر قالب‌های نوین مطالعه، با رویکرد ایجاد زنجیره کتابخوانی از طریق اهدا کتاب، همراهی در مطالعه آن و نهایتا تقدیر از خواننده می‌پردازند.