استاندار مازندران تاکید کرد :

ضرورت افزایش مشوق های جوانی جمعیت در مازندران

استاندار مازندران به تاثیرات خلاء فرهنگی در استان مازندران اشاره و اظهار کرد : مشوق های جوانی جمعیت را باید در مازندران افزایش داده شود.

به گزارش حرف آنلاین ؛ سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در همایش جوانی جمعیت که در سالن همایش های اداره کل هواشناسی مازندران در ساری برگزار شد، گفت :  هدیه زمین رایگان برای خانواده هایی که فرزند سومشان به دنیا آمده است در بیمارستان باید به این اهدا شود.

وی امنیت شغلی برای زنان شاغل در دستگاه های دولتی و خصوصی، واحهاید تولیدی را یک اصل مهم با هدف فرزندآوری دانست و یادآور شد: استانداری مازندران کمیته ویژه برای حمایت و حراست از  بانوان بارداری که صاحب فرزند می شوند تشکیل می دهد همچنین با  مدیران دولتی که نسبت به خطر انداختن امنیت شغلی این افراد اقدام می‌کنند قاطعانه برخورد می‌شود.

حسینی پور خاطرنشان کرد : خلاء فرهنگی در استان مازندران تاثیرگذار است و مشوق های جوانی جمعیت را باید در مازندران افزایش داده شود.

او ادامه داد :  مازندران از دیرباز مورد توجه افرادی که همواره تفرجگاه و منزل دوم شان در مازندران بود قرار داشته است.

نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی، موضوع جوانی جمعیت را یک موضوع چند وجهی و نیازمند تعامل همفکری دانست و گفت: در برنامه هفتم نگاه جدیدی به مقوله جوانی جمعیت داریم تا شاهد اجرای کامل قانون این موضوع باشیم.

علی اصغرباقرزاده با بیان اینکه، قانون جوانی جمعیت حسب فرمایشات رهبری در مجلس یازدهم تصویب شد، اظهار کرد: بنا به اهمیت موضوع جوانی جمعیت کمیسیون مشترک اصل ۸۵ قانون اساسی به طور آزمایشی به مدت ۵ سال در حال اجرا است.

وی از اجرای طرح قانون جوانی جمعیت در یکسال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به توفیقات مناسبی که در این بخش داشتیم اما مشکلات زیادی هم در بحث ناباروری داریم.