ضرورت احاطه مدیران به مشکلات زیر ساختی شهرستان‌های مازندران

استاندار مازندران گفت: مدیران قبل از وقوع حادثه‌ای چون تخریب پل در زمان سیلاب در جلسات استانی به بیان مشکلات زیرساختی خود بپردازد و جلوی تخریب پل را بگیرد.

استاندار مازندران گفت: مدیران قبل از وقوع حادثه‌ای چون تخریب پل در زمان سیلاب در جلسات استانی به بیان مشکلات زیرساختی خود بپردازد و جلوی تخریب پل را بگیرد.

به گزارش حرف آنلاین، سیدمحمود حسینی‌پور شنبه 23 دی ماه در جلسه استانی ستاد مدیریت بحران با تاکید بر اینکه در استان به منظور شناسایی تعداد تجهیزات و ابزارآلات خودرویی جاده‌ای باید بانک اطلاعاتی داشته باشیم و اداره کل راهداری موظف به رسیدگی به امور ساماندهی تعداد انواع تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین و سبک است، گفت: راه‌اندازی سامانه‌ای از تمامی امکانات و تجهیزات در تمامی دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی باید اطلاع‌رسانی شود.

وی تاکید کرد: مدیران قبل از وقوع حادثه‌ای چون تخریب پل در زمان سیلاب در جلسات استانی به بیان مشکلات زیرساختی خود بپردازد و جلوی تخریب پل را بگیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه مازندران به عنوان استانی چهار فصل در هر زمانی با حادثه و مشکلاتی روبروست، تصریح کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در همه فصل‌ها آمادگی لازم را در مقابل حوادث طبیعی چون سیل، وزش باد شدید، لغزندگی جاده‌ها و رانش راه روستایی و کوهستانی، آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، داشته باشند.

وی یادآور شد: ساخت‌وساز در مناطق خطرناک و حریم رودخانه‌ها، عدم توجه به مقاومت و توزیع صحیح ساختمان‌ها و تاسیسات حیاتی، وجود ساختارهای ناهمگون و فرسوده شهری از موارد حائز اهمیت است که مدیران باید به آن توجه داشته باشند و همه پیش‌بینی‌ها در زمینه آتش‌سوزی ساختمان‌های بلند مرتبه از سوی دستگاه‌های آتش‌نشانی مدنظر قرار گیرد تا در زمان حادثه دچار مشکل نشویم.

حسینی‌پور یکی از مهم‌ترین موضوع مهم در استان را سیل و آتش‌سوزی جنگل‌ها مطرح کرد و گفت: مدیریت جاری مازندران نیاز به توانمندسازی دارد و باید بحران ها پیش از آغاز تدبیر و برنامه ریزی برای رفع آنها صورت گیرد.