صادق برزگر به عنوان مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران معارفه شد

حرف آنلاین: مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران طی آیینی برگزار و صادق برزگر حکم مدیرکلی را از مشاور وزیر میراث فرهنگی دریافت کرد و از زحمات مهدی ایزدی تقدیر شد.

مهدی ایزدی سرپرست سابق اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در این مراسم اظهار کرد: انتظاری که از صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی داریم این است که تلاش شود تا این سازمان جایگاه خود را در حوزه استانی پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته اقدامات موثری در این سازمان صورت گرفته که شامل بهره‌برداری از ۱۶ پروژه با ۴۷۱ فرصت شغلی صدور مجوز ساخت و ساز ۸۷ طرح گردشگری، صدور پروانه ۶۵۰ واحد اقامتی با ایجاد ۱۸هزار و ۵۹۳ فرصت شغلی، ثبت ۵۳ اثر تاریخی، تعیین حریم پنج بنای تاریخی در غرب مازندران، ساماندهی بافت تاریخی در شهرستان‌ها، راه‌اندازی دو خانه خلاق در حوزه صنایع دستی و غیره صورت گرفت.

رفتار سازمانی‌، اخلاق حرفه‌ای و شایسته سالاری را در دستور کار دارم

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ضمن معرفی خود، اظهار کرد: پیرو دستور استاندار مازندران مبنی بر نخبه پروری این فرصت به بنده داده شد تا بتوانم در زمینه توسعه مازندران گام بردارم.

صادق بزرگر ادامه داد: حضور بیش از ۲۰ میلیون گردشگر سالانه در مازندران گواه وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری این استان است اما متاسفانه باوجود همه این ظرفیت‌ها توسعه گردشگری که حوزه تخصصی بنده است آنچنان که باید صورت نگرفته است.

وی با اشاره به بازارهای گردشگری کشورهای خارجی توسعه یافته، گفت: درآمدهای حاصل از گردشگری در برخی از کشورها همچون امارات به مراتب از درآمدهای نفتی ما بیشتر است، علت آن به نوع مدیریت و سیاستهای اقتصادی ما برمیگردد، مدیریت در مازندران سلیقه‌ای بانگاه بخشی‌نگری است.

برزگر یادآور شد: تا زمانی که مدیر ما در یک اداره کل دانش و تخصص گردشگری نداشته باشد یک پرونده ساده سال‌ها در بروکراسی اداری قفل میشود، بین شعار تا عمل فاصله زیادی وجود دارد.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران عنوان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما آموزش به مدیران در ساختار اداری استان است که با نگاه ویژه استاندار تحقق پیدا خواهد کرد.

وی داشتن نگاه آمایشی برمبنای رویکرد آمایش سرزمینی، ایجاد بانک اطلاعاتی، نگاه تعاملی، برنامه‌ریزی هدفمند، ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری، برندسازی محصولات، حل مشکلات درون‌سازمانی، رفتار سازمانی‌ اخلاق حرفه‌ای و شایسته سالاری تلاش به پشتوانه حمایت های استاندار مازندران را از جمله برنامه‌های کاری خود اعلام کرد.

در پایان این مراسم، صادق بزرگر حکم مدیرکلی از جانب ضرغامی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را از استاندار مازندران دریافت کرد و از زحمات مهدی ایزدی تقدیر شد.