شناسایی حلقه مفقوده بین علم و صنعت در جشنواره بین‌المللی حرکت

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران گفت: جشنواره بین‌المللی حرکت باعث شناسایی حلقه مفقوده بین علم و صنعت و فعالیت‌های دانشجویان انجمن‌های برتر علمی دانشگاه‌ها می‌شود.

دکتر حبیب‌الله حلیمی جلودار رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت با اشاره به برگزاری چنین جشنواره‌ای بیان کرد: باید به وزارت علوم جهت تلاشهای چنین دانشجویانی که به شکل جشنواره‌ای و تجمیعی حضور یافتند، تبریک گفت.

وی با بیان اينکه برگزاری این کار برای نشان دادن توانمندی‌ها و استعدادهای دانشجویان هم بالفعل و هم بالقوه شده تا آثارشان را به صورت عملیاتی، اجرایی، کاربردی پیش می‌برند، گفت: در این جشنواره حضور خوب و مناسبی با برپایی چنین نمایشگاهی به عرصه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت درآمده است اگرچه می‌شود این جشنواره را در هر یک از رشته‌ها به طور جداگانه برگزار کرد تا کاربردی و بالفعل کارهای دانشجویان را به سمت استفاده بردن در جامعه بیشتر کرد.

حلیمی با اشاره به اینکه توانمندی‌های دانشجویان چه بالفعل و چه بالقوه آنها را به سمت جامعه و کاربردی کردن می‌برد، تصریح گرد: در این عرصه معاونت فناوری علوم در وزارت علوم، معاونت پژوهشی دانشگاه‌ها می‌توانند این آثار را به سمت کاربردی ببرند؛ همچنین در هر استانی مؤسساتی به نام پارک علم فناوری به جذب این دانشجویان بپردازند و در واقع حلقه مفقوده بین علم و صنعت است.

این استاد دانشگاه با اشاره به حوزه فعالیت دانشکده الهیات در این جشنواره از حضور دو دانشگاه فرهنگیان و الزهرا(س) بیان و مطرح کرد: این دو دانشگاه در مسایل فرهنگی و دینی، آموزههای تربیتی نکات خوبی جهت عرضه جامعه ورود یافتند که در واقع مقالاتی در زمینهدبالا بردن مهارت‌های زندگی در بچه‌ها، حل مسایل برجسته کردن آموزه‌هایی چون حجاب، انسان زیستن و انسان زندگی کردن در این غرفه‌ها به خوبی به نمایش درآمده است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین نکته در برگزاری این جشنواره آن است که آن حلقه مفقوده فعالیت‌های دانشجویان باید شناسایی و به آن توجه و حمایت خاص شود.