اخبار انتخابات مازندران | بسته ویژه خبری 6

اخبار انتخابات امروز حرف آنلاین، نگاهی به لیست‌های انتخاباتی در تهران، مازندرانی‌ها پرشور و متفاوت، نامه اعتراضی شورای شهر بابل به یک کاندیدا، هنوز از لیست‌های مازندران خبری نیست اختصاص خواهد داشت.

اخبار انتخابات امروز حرف آنلاین، نگاهی به لیست‌های انتخاباتی در تهران، مازندرانی‌ها پرشور و متفاوت، نامه اعتراضی شورای شهر بابل به یک کاندیدا، هنوز از لیست‌های مازندران خبری نیست اختصاص خواهد داشت.

 

نگاهی به لیست های انتخاباتی در تهران

 

صدای ملت لیست داد؛ لیست سی نفره «صدای ملت» با سرلیستی علی مطهری منتشر و اسامی کامل این لیست در اختیار مردم قرار گرفت.

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی نیز از لیست شورای وحدت برای انتخابات مجلس در حوزه تهران رونمایی کرد و اسامی این لیست را با آغاز تبلیغات انتخاباتی کاندیداها منتشر کرد.

مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز مجلس لاریجانی را موفق تر از مجلس قالیباف می داند و می‌گوید: این امکان وجود دارد که باهنر رئیس یا جزء هیئت رئیسه مجلس آینده باشد. بهر حال با سوابقی که باهنر داشته، در این طراز مطرح می‌شود.

 

مازندرانی ها پرشور و متفاوت شروع کردند

 

با آغاز تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، شهرهای مازندران با شور و هیجان شاهد تبلیغات کاندیداهای مدنظر خود هستند. فضای انتخاباتی در مازندران پرشور بوده و تعدد کاندیداها به ایجاد فضای انتخاباتی کمک بزرگی کرده است هرچند در برخی شهرستان ها هنوز تکلیف چهره های شاخص نشده است اما جریان سازی با آغاز تبلیغات نامزدها، معادلات را تغییر داده است و افرادی که پیش از این جریان های غالب به شمار می رفتند، در شور و هیجان کاندیدهای تازه ظهور کرده افول کرده اند.

 

رقابت نهایی بین 437 نفر

 

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۳۷ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

 

نامه اعتراضی شورای شهر بابل درباره یک ستاد

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بابل، به عنوان رئیس ستاد کاندیدای انتخابات مجلس در این شهرستان انتخاب شده است و در فضاهای مجازی با عنوان حمایت شورای شهر از این کاندیدا، جریان سازی شکل گرفته است، شورای اسلامی شهر بابل هم در نامه ای نسبت به این روند به رئیس حوزه انتخابیه نامه نگاری کرده و متذکر شده است که نظر یک فرد عضو شورا، نظر همه نیست!

 

لیست های ائتلاف شهرستان ها کامل شدند

با آغاز تبلیغات انتخابات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، لیست شورای ائتلاف شهرستان تکمیل شده و به استان ارسال شده است.به گمان افکارعمومی، این لیست نخستین لیست انتخاباتی در مازندران خواهد بود که در اختیار شهرستان ها قرار می گیرد.

 

هنوز از لیست های دیگر خبری نیست

با وجود اعلام برخی لیست ها در تهران، هنوز لیست های انتخاباتی در سایر جبهه های و احزاب مازندران فعال نشده است. هنوز مشخص نیست چه گروه ها و افرادی قرار است برای لیست دهی در انتخابات مازندران پای پیش بگذارند.