شرکت چوب و کاغذ مازندران از کاغذ پایه برای جلد کتب درسی رونمایی کرد

حرف آنلاین: مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران از رونمایی از کاغذ سفید ۲۰۰گرمی یکی از نیازهای اصلی تولید کتاب‌های درسی برای جلد کتاب‌های درسی در شرکت چوب و کاغذ مازندران خبر داد.

امید نیک نژاد در خصوص رونمایی از کاغذ پایه برای جلد کتاب‌های درسی در شرکت چوب و کاغذ مازندران که در حاشیه پنجمين نمايشگاه بین‌المللی كاغذ و مقوا انجام شد، اظهار کرد: این کاغذ سفید ۲۰۰گرمی یکی از نیازهای اصلی تولید کتاب‌های درسی بود که طی سالیان مختلف از خارج کشور تامین می‌شد.

وی افزود: کشور سالانه به واردات ۵هزار تن کاغذ برای جلد کتاب‌های درسی نیاز دارد، زیرا کاغذ خاصی بود که در کشور تولید نمی‌شد، این کاغذ سفید ۲۰۰گرمی نیاز به کوتینگ “ایجاد پوششی از مواد بر روی کاغذ” دارد، باید صیقل داده شود و فرآیندی را طی کند تا بتواند چاپ‌پذیری داشته باشد.

 جلوگیری از خروج ارز در کشور 

نیک‌نژاد با بیان اینکه کار تولید این کاغذ با تلاش همکاران ما انجام شد، گفت: آزمایش‌های اولیه بر روی این کاغذ خوب بود، صحبتی هم با شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی داشتیم تا بتوانیم جلد کتاب‌های درسی را که پیش از این سالانه حدود ۵هزار تن از آن وارد کشور می‌شد را تامین کنیم.

مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران با تاکید بر اینکه کاغذ “کوت شده” گران است، اذعان داشت: از ۶ماهه دوم امسال این کار شروع می‌شود، شاید نتوانیم تولید بالایی داشته باشیم اما برای سال آینده می‌توانیم تمام نیازهای این مجموعه را تامین کرده و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.

آغاز کار تولید ۳۰هزار تن کاغذ مورد نیاز کتب درسی

این مسئول با اشاره به تعهد کارهانه برای تولید و عرضه ۳۰هزار تن کاغذ مورد نیاز کتاب‌های درسی دانش‌آموزان کشور، خاطرنشان کرد: این کار از مرداد‌ ماه شروع و به تدریج در حال ارسال برای مجموعه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هستیم.

وی افزود: همچنین امسال برای اولین بار ۲۵هزار تن انواع فلوتینگ به کشور عراق صادر کردیم که نخستین‌بار بود، هدف بعدی، صادرات کاغذ به کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال آینده با توجه به ذائقه بازار و نیاز کشور است./ایبنا