سیستم تشخیص و درمان سرطان در مازندران خوب است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه اقدامات خوبی در بخش سرطان انجام شده است، ادامه داد: سیستم تشخیصی و درمانی مازندران در حوزه سرطان بسیار خوب است. به گزارش خبرنگار مهر، عباس موسوی در سمینار سرطان پستان که در سالن اجتماعات هتل سالاردره برگزار شد با تاکید بر ارائه خدمات روانشناسی به بیماران […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه اقدامات خوبی در بخش سرطان انجام شده است، ادامه داد: سیستم تشخیصی و درمانی مازندران در حوزه سرطان بسیار خوب است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس موسوی در سمینار سرطان پستان که در سالن اجتماعات هتل سالاردره برگزار شد با تاکید بر ارائه خدمات روانشناسی به بیماران سرطانی، اظهار کرد: با توجه به مشکلات بیماران سرطانی، روانشناسان می توانند خدمات مناسبی را جهت کاهش فشارهای روحی و روانی  به این بیماران ارائه دهد.

وی با بیان اینکه در جامعه ما استرس بسیار بالا است، گفت: بررسی های متعددی برای تاثیر استرس در بالا بردن ریسک سرطان انجام شده است که شواهد علمی برای تایید آن وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه پزشکان باید به این مسئله توجه کنند که بیماران سرطانی غیر از سرطان دچار بیماری دیگری است، افزود: برخی از بیماران سرطانی پس از اطلاع از بیماری خود آن را انکار می کنند که در این صورت باید برای این بیماران خدمات روانشناسی ارائه شود.

دکتر موسوی ادامه داد: بیمار سرطانی با فشار روانی مواجه می شوند که باید افسردگی و فشار روحی و روانی به عنوان اختلال جداگانه درمان شود.رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: اگر افسردگی در بیماران سرطانی درمان نشود سبب شدت بیماری و عدم انگیزه فرد برای ادامه زندگی می شود.موسوی با بیان اینکه اقدامات خوبی در بخش سرطان انجام شده است، ادامه داد: سیستم تشخیصی و درمانی مازندران در حوزه سرطان بسیار خوب است و یکی از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز ارتقای سطح علمی جراحی در حوزه سرطان است.وی با بیان اینکه تغذیه نامناسب، چاقی و استرس می توانند با بروز سرطان مرتبط باشند، گفت: برای تشخیص به موقع سرطان در جامعه افراد بالای ۳۰ سال باید به صورت دوره ای معاینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: استان مازندران رتبه نهم را در بروز سرطان پستان در کشور دارد.

لیلا شجاعی دبیر همایش سرطان پستان در ساری شایع ترین سرطان زنان در دنیا را سرطان پستان دانست و اظهار کرد: در طول سال همایش های متعددی برای آشنایی بیشتر متخصصین برگزار می شود که درآن اساتید و متخصصان کشوری آخرین پژوهش های صورت گرفته را مطرح می کنند.

دبیر همایش سرطان پستان افزود: براساس آمار ۵۷۷ مورد جدید سرطان پستان در سال ۹۳ شناسایی شدند که در سال ۹۴ این رقم۵۴۳ مورد است.وی هدف از برگزاری این همایش را ارائه راهکارهای مناسب جهت شناسایی به موقع بیماران عنوان کرد و ادامه داد: در سال گذشته متخصصین با مراجعه به مراکز بهداشت استان به صورت هفتگی، آموزش های لازم را به ماما ها ارائه دادند که در صورت شناسایی بیماران، به سطوح بالاتر ارجاع داده شوند.دکتر شجاعی گفت: با این اقدام کیفیت درمان و زندگی بیمار افزایش پیدا می کند و فرد طول عمر بیشتری دارد.