سواحل روی ریل توجه

در ماه های اخیر و با توجه به رسیدن به فصل تابستان و استفاده همیشگی مسافران و گردشگران از دریا، توجه به این حوزه این زیرساخت های توسعه ای مازندران افزایش یافته است. توجه به ساحل به عنوان یکی از بسترهای زیرساختی گردشگری و درآمدزایی مازندران موجب می شود تا مازندرانی ها، گردشگران، مسافران و […]

در ماه های اخیر و با توجه به رسیدن به فصل تابستان و استفاده همیشگی مسافران و گردشگران از دریا، توجه به این حوزه این زیرساخت های توسعه ای مازندران افزایش یافته است.

توجه به ساحل به عنوان یکی از بسترهای زیرساختی گردشگری و درآمدزایی مازندران موجب می شود تا مازندرانی ها، گردشگران، مسافران و آگاهان نیاز به توجه به این حوزه  را بیش از اندازه یادآوری کنند.

نیاز به ایجاد بسترهای جدید در سواحل مازندران از ضروری ترین راهکارهای توسعه در استان است. سواحل امروز در مازندران به شیوه سنتی اداره می شوند و تقریبا جاذبه ای به جز جاذبه طبیعی در این سواحل وجود ندارد.

عدم دسترسی به همه ساحل توسط مسافران و شهروندان از دیگر گلایه های این حوزه به شمار می رود. بخش مهمی از سواحل در برخی از شهرها در اختیار دستگاه های دولتی است و این تبعیض موجب گلایه شهروندان و گردشگران می شود.

آزادسازی سواحل و در اختیار همگانی قرار دادن آن بخش مهمی از مطالبات حوزه عمومی در مازندران است که در سال 98 از سوی مسئولان مازندرانی به شدت پیگیری می شود و تا به نتیجه رسیدن آن زمان یک ماهه ای تعیین شده است. به ثمر رسیدن این امر می تواند از بخشی از انحصارگرایی و خصوصی شدن سواحل جلوگیری کند.

توجه به حفظ محیط زیست و ساماندهی زباله در سواحل نیز بخش دیگری از مطالبات مردمی در این حوزه است که با افزایش آگاهی های عمومی به یک مطالبه تبدیل شده است.

تجهیز و راه اندازی سواحل به اسکله های مجهز تفریحی، کشتی های گردشگری در دریای خزر نیز یک مطالبه است که به نظر می رسد در سال جاری رنگ دیگری به خود بگیرد.

پیگیری آزادسازی سواحل

استاندار مازندران با تاکید بر توسعه مناطق استان از طریق مسئولان و ائمه جمعه گفت: آزادسازی سواحل مازندران با همکاری قوه قضائیه پیگیری می‌شود

احمد حسین‌زادگان در همایش ائمه جمعه مازندران در امیرکلای بابل اظهار داشت: سعی کردیم ارتباط و تعامل با کشورهای‌ همسایه را در شرایط کنونی کشور در قالب سه همایش بین‌المللی دنبال کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه هنوز از ظرفت دریا استفاده نکردیم، آزادسازی سواحل با همراهی قوه قضاییه در حال پیگیری است، تصریح کرد:یکی از اولویت‌های مدیریتی استان پسماند است، اعتبار خوبی در این رابطه اختصاص یافته است که تلاش داریم تا تخصیص یابد.

حسین‌زادگان با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد در مازندران را در حال پیگیری هستیم تا شاهد تحقق و عملیاتی شدن آن باشیم، افزود: احداث منازل مسکونی جدید نیز در حال انجام و پیگیری بوده و تلاش داریم طبق قولی که دادیم برنامه های این حوزه در موعد مقرر به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه هنوز از ظرفیت دریا به ویژه اقتصاد دریا و گردشگری دریایی استفاده نکردیم و این بخش از جمله ظرفیت‌های موثر در اعتلای استان است، گفت: آزاد سازی سواحل نیز با همراهی قوه قضاییه در حال پیگیری است و روند خوبی نیز داشته است.

سازمان بنادر با احداث بندر تفریحی در مازندران موافقت کرد

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با جانمایی و ساخت بندر تفریحی در استان موافقت اولیه کرده است.

محمد تقی انزان پور با اشاره به موافقیت اولیه سازمان بنادر و دریانوردی با جانمایی و ساخت بندر تفریحی در مازندران اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی بنادر و دریانوردی مازندران، کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با جانمایی و احداث بندر تفریحی در نوار ساحلی ایزدشهر در استان مازندران موافقت کرده است.

وی افزود: این طرح توسط بخش خصوصی اجرا و تنها موافقیت اولیه ساخت آن را سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرده است. تایید نهایی پس از ارائه نقشه شماتیک اولیه و بررسی‌ها توسط تیم مشاور خواهد بود و تا آن موقع در خصوص این طرح و اجرای آن نمی توان اظهار نظری کرد.