آمادگی شرکت خطوط لوله و نفت شمال در آستانه فصل بارندگی و سرما

مدیر خطوط لوله و نفت شمال از آمادگی این شرکت برای فصل بارندگی و افزایش احتمال رانش زمین یا  آسیب به خطوط لوله‌های نفتی خبر داد.

به گزارش حرف آنلاین؛ محمد مهدی جامعی مدیر خطوط لوله و نفت شمال با بیان اینکه عبور خطوط لوله نفت و فرآورده‌های نفتی از ارتفاعات البرز مرکزی و جنگل‌های هیرکانی با پوشش گیاهی متفاوت و متنوع می‌باشد، اظهار کرد: حفظ، صیانت و آماده بکار نگه داشتن این تجهیزات  قبل، حین و پس از وقوع حوادث، کاری بسیار حساس، دشوار و گاهی طاقت فرسا بوده که با تلاش پرسنل باتجربه، جوان و با انگیزه این منطقه امکان‌پذیر شده است‌.

جامعی یکی دیگر از مشکلات و بحران‌های جنگل‌ها و ارتفاعات منطقه شمال را تقاطع‌های فراوان خطوط لوله با رودخانه‌های فصلی و دائمی در ارتفاعات، جنگل و دشت‌ها دانست و افزود: به دلیل هر بارندگی شدید در شمال کشور، احتمال شکستگی، نمایان شدن یا آب شستگی خطوط لوله‌های نفتی در اثر طغیان رودخانه یا رانش زمین وجود دارد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح های مختلف ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی بخش‌های آسیب‌پذیر و نگاه مبتنی بر پدافند غیرعامل را موجب آمادگی و در مجموع انتقال خطوط لوله ۶۰۰ کیلومتری در منطقه شمال می‌شود.

مدیر خطوط لوله و نفت منطقه شمال گفت: از آنجایی که حوادث غیرمترقبه در شمال غافلگیرانه است بنابراین آمادگی و پشتیبانی تمامی واحد‌های فنی، عملیاتی، ایمنی و ستادی برای کنترل حوادث غیرمترقبه و طبیعی احتمالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن ضروری است.

وی فصل زمستان را در منطقه شمال به دلیل پیوند آن با تعطیلات پایان سال و پیک مصرف فرآورده‌های نفتی توسط مردم و مسافران نوروزی، بسیار حائز اهمیت و قابل توجه دانست و یادآور شد: از تمامی واحد‌های وابسته به منطقه شمال درخواست شده تا در تکمیل بهنگام طرح‌های ایمنی و ایمن‌سازی را در دستور کار خود قرار دهند تا در فصل سرما دچار مشکل نشویم.