سرنوشت مصوبات طرح های شانه تراش در هاله ای از ابهام!

۶ ماه از وعده هایی که استاندار مازندران در بازدید از روستای شانه تراش داده است می گذرد، اما همچنان سرنوشت این مصوبات در هاله ای از ابهام قرار دارد.

پدرام کرکبودی مدیرعامل شرکت تعاون روستایی شانه تراش شهرستان تنکابن در گفت و گو با حرف آنلاین با بیان اینکه شانه تراش روستایی است که مردم از آن به نیکی یاد می کنند و معروف به دهکده مهر است، گفت : این روستا که در انتهای جاده دوهزار واقع شده، با همت اهالی روستا در حال تبدیل شدن به یکی از پایلوت های گردشگری مازندران است.

وی افزود : هسته ی اصلی انجام این اقدامات ، شرکت تعاون روستایی شانه تراش می باشد که برای تکمیل مابقی اقدامات، نیازمند همراهی و حمایت مسئولین استانی و شهرستانی هستیم.

کرکبودی تصریح کرد : برنامه هایی که برای توسعه ی روستای شانه تراش پیش بینی شده است ؛ در صورت حمایت مسئولین ، قابلیت تکثیر در اغلب روستاهای مازندران را دارد.

این فعال گردشگری روستایی با اعلام اینکه پروژه گردشگری شانه تراش در سال ۱۳۹۷ با تشکیل تعاونی توسعه روستایی شانه تراش آغاز به کار کرد، ادامه داد : اجرای پروژه شانه تراش تنها با همکاری و همدلی اهالی روستا صورت گرفته و خوشبختانه در ۸ ماه اخیر، این پروژه مورد حمایت و استقبال فرمانداری تنکابن و استاندار مازندران قرار گرفته و امید مردم برای تکمیل این پروژه گردشگری و تکثیر آن در روستاهای دیگر دوچندان شده است.

او با اذعان به اینکه ۶ ماه از بازدید استاندار مازندران از روستای شانه تراش می گذرد اما به هیچ وعده ای عمل نشده است، تاکید کرد : مقرر شد تا ظرف ۲ ماه ، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران یک دستگاه خودروی زباله به این روستا اختصاص دهد ولی این امر انجام نشده است.

مدیرعامل شرکت تعاون روستایی شانه تراش شهرستان تنکابن از دیگر مصوبات اجرا نشده در این روستا نام برد و شکوه کرد : مسئولین تنها قول اجرای این طرح ها را دادند و به آن عمل نکردند، اما این روستا نیازمند حمایت است و باید مشکلات آن هرچه زودتر پیگیری شود.

وی نوید داد : طرح های برنامه ریزی شده در روستای شانه تراش که اکثرا اشتغالزا بوده، حداقل ۲۰۰ نفر را در حوزه های مختلف تا سال ۱۴۰۵ ، مشغول به کار می کند.

این مسئول از بازسازی ۲۵ خانه ی این روستا خبر داد و گفت : خانه ها به صورت سنتی احیاء شده و نام افراد قدیمی روستا در سر درب خانه ها نصب شده تا گردشگران بتوانند محصولات متنوع را شناسایی و خریداری کنند.

پدرام کرکبودی اشاره کرد : ۳ مسیر گردشگری گردکوه، کولاک و مسیر داخل روستا برای شانه تراش تعریف و اقدامات زیباسازی در آن انجام شده است.

گفتنی است؛ ۶ ماه از صدور ضرب العجل سه ماهه برای تدوین طرح جامع گردشگری بر مبنای توسعه بوم گردی که در این بازدید مصوب شده است می گذرد اما هنوز وعده ها رنگ عمل به خود نگرفته اند.