ساخت و ساز در اراضی جنگلی و جلگه ای مازندران ممنوع است

مدیرکل سازمان بازرسی مازندران با تاکید بر اینکه ساخت و ساز در قطعات ۱۰ هکتاری جنگلی و جلگه ایی ممنوع است ، گفت : اداره کل بازرسی مازندران قاطعانه با آن برخورد می‌کند.

به گزارش حرف آنلاین ؛ علی گرمه‌ای در حاشیه نشست با مسئولان استانی و شهرستان عباس آباد برای  رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در اراضی جنگلی و جلگه‌ایی افزود: استان مازندران بیش از ۹۰۰ قطعه ۱۰ هکتاری اراضی جنگلی و جلگه‌ایی دارد که حدود ۵۳۰ قطعه آن در شهرستان عباس آبادمی باشد که ساخت و ساز در این اراضی ممنوع است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سنوات گذشته ساخت و ساز‌های عدیده‌ای در اراضی این شهرستان اتفاق افتاد افزود: اداره کل بازرسی مازندران در این همین خصوص بازرسی مستمر خود را در فرمانداری شهرستان عباس آباد شروع کرد و به تخلفاتی هم رسید.

گرمه ای تصریح کرد: در همین راستا جلسه‌ای با حضور مدیران استانی و شهرستانی تشکیل و موارد پیگیری و تذکراتی در راستای جلوگیری و رفع مشکلات در ساخت و ساز‌های غیر مجاز داده شد.

مدیر کل بازرسی استان گفت: متاسفانه در سطح استان مازندران همچین مواردی وجود دارد، چون تعداد اراضی مورد نظر در این شهرستان بیشتر از سطح استان است بیشتر تخلفات هم در اراضی حوزه شهرستان عباس آباد اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل بازرسی دستگاه ناظر است و اجرایی نیست افزود: مجریان امر باید، خود قانون را اجرا کنند، همت و عرق ملی نسبت به اراضی، نسبت به منابع طبیعی ونسبت به این ثروت خدادادی وظیفه مسئولان دستگاه‌های اجرایی است.