اخبار ویژه روزنامه حرف مازندران/8بهمن

*بی توجهی به واحدهای تولیدی آمل6ماه شد! تعدادی از فعالان اقتصادی شهرک های صنعتی آمل از بی توجهی به این واحدهای صنعتی گلایه دارند. شنیده های روزنامه حرف حاکی است، روز گذشته (شش بهمن) جلسه ای در راستای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در شهرک صنعتی امام زاده عبدالله (ع) آمل با حضور محمدپورعمران […]

IMG01263059

*بی توجهی به واحدهای تولیدی آمل6ماه شد!

تعدادی از فعالان اقتصادی شهرک های صنعتی آمل از بی توجهی به این واحدهای صنعتی گلایه دارند.

شنیده های روزنامه حرف حاکی است، روز گذشته (شش بهمن) جلسه ای در راستای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در شهرک صنعتی امام زاده عبدالله (ع) آمل با حضور محمدپورعمران مدیرکل صنعت معدن تجارت، مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی و مدیرکل امور مالیاتی برگزار شد، که به گفته فعالان اقتصادی آمل هیچ اطلاع رسانی به واحدها برای بیان و رفع مشکلات آنها نشده بود.گلایه این واحدها از آنجایی است که معتقدند هیچ کدام از تشکل های کارفرمایی، اعضای هیات امنای شهرک صنعتی شهرستان آمل به این نشست دعوت نبودند. به گفته این فعالان این چندمین جلسه ای است که وضعیت واحدهای تولیدی شهرستان آمل بررسی نشده باقی می ماند. همچنین به گفته این فعالان، بیش از 6 ماه است که در شهر صنعتی و صادرات محور آمل هیچ نشست گروهی برای تولیدکنندگان و صنعتگران شهرستان از سوی اداره کل صنعت و معدن مازندران برگزار نشده است.

 

*کارمندان سازمان فرهنگی شهرداری ساری و 6 ماه زندگی بدون حقوق!

پس از انتشار خبر عدم تامین بیمه و بیمه درمانی آتش نشانان ساروی این بار نوبت، کارمندان سازمان فرهنگی شهرداری ساری است که از زندگی بدون 6ماه حقوق خود خبر می دهند.

شنیده های روزنامه حرف حاکی است این امر در حالی صورت می گیرد هنوز شهرداری ساری هیچ پاسخی به انتقادات و گلایه های کارکنان و کارمندان خود نمی دهد.سید مسعود مدینه رییس شورای اسلامی شهر ساری در مصاحبه اختصاصی با روابط عمومی و امور بین الملل شورا گفته است با وجود شرایط نابسامان اقتصادی کشور، شورای شهر و شهرداری ساری به زودی با افتتاح چند پروژه مهم خبرهای خوبی برای شهروندان مرکز استان خواهند داشت. وی گفته مدیریت شهری تمهیدات خوبی را برای پرداخت به طلبکاران شهرداری ساری اندیشیده است.مدینه همچنین اعلام داشته حقوق معوق کارکنان شهرداری و سازمان های تابعه بزودی پرداخت می شود.

 

*تسهیلات عجیبی که “رامبد جوان” گرفت!

انجمن اوقات فراغت متعلق به رامبد جوان که کارکرد آن ارتباطی با اکران فیلمی ندارد، در اتفاقی قابل تامل، بودجه چندصد میلیونی برای بازاریابی نمایش‌ فیلم‌‌های کودک در شهرستان‌ها طی 9 ماه اخیر از سازمان سینمایی دریافت کرده است؛ رقمی قابل توجه که مشخص نیست رامبد جوان بر چه مبنایی آن را مطالبه کرده و با توجه به نقدهایی که درباره عملکرد این سلبریتی پیرامون خانه دبیرالملک مطرح شده، توجیه این رقم چه بوده است.

تابناک نوشته؛ بازاریابی و اکران در سینمای ایران حرفه‌های تخصصی است که مشتریان خاص خود را دارد و اساساً مشخص نیست رامبد جوان با چه منطقی برای «بازاریابی نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان در شهرستان‌ها» که برای پخش‌کننده‌های حرفه‌ای سینمای ایران نیز یک چالش جدی محسوب می‌شود، چنین اعتباراتی دریافت کند و از آن مهم‌تر اینکه، نه به صورت شخصی بلکه در پوشش انجمن اوقات فراغت ایران، چنین بودجه‌ای پرداخت شده است؛ انجمنی که کیفیت فعالیت و محل استقرارش، اسباب نقد را فراهم آورده است.

 

*دولت ۱۷۹ روز است که سخنگو ندارد!

از نهم مردادماه ۹۷ که نوبخت از سخنگویی دولت استعفاء کرد، ۱۷۹ روز است که این کرسی در دولت خالی مانده و هیچ مقامی هم در این رابطه توضیحی ارائه نمی‌دهد. اظهارات چندی پیش محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در دیدار با روابط عمومی‌های سراسر کشور مبنی بر اینکه در شرایط کنونی نیازمند اطلاع رسانی فعال و پویا هستیم، در حالی مطرح می‌شود که کرسی مهمترین رکن دولت برای پاسخگویی و اقناع افکار عمومی که «سخنگوی دولت» است، همچنان تعیین تکلیف نشده است و از نهم مردادماه ۹۷ که نوبخت از سخنگویی دولت استعفاء کرد، ۱۷۹ روز است که این کرسی در دولت خالی مانده و هیچ مقامی هم در این رابطه توضیحی ارائه نمی‌دهد. گویا انتظار‌ها برای انتخاب سخنگو رو به فراموشی گذاشته و این موضوع هم در بین خیلی از اتفاق‌های ریز و درشت دولت گم شده است. در حالیکه حسن روحانی رئیس جمهور بار‌ها در مورد شفافیت از تریبون‌های متعدد سخن گفته و بر این مهم تأکید کرده است. اما این تأکید‌ها تا کنون در مورد خالی ماندن مسئولیت سخنگو نتیجه‌ای نداشته است.

 

*چرا مسئولان اینقدر حرف می‌زنند؟!

حجت الاسلام مسیح مهاجری گفت: مردم در تنگنای شدیدی برای تامین مایحتاج زندگی قرار دارند و برای حل مشکلات اولیه زندگی به این در و آن در می‌زنند و درست در همین وضعیت، حضرات به جای آنکه راهی برای رفع این مشکلات پیدا کنند، با همدیگر درباره اینکه حدود آزادی چقدر است و دین‌داری چه معیاری دارد و با فضای مجازی چه باید کرد، بحث می‌کنند. یکی می‌گوید باید بازتر برخورد کنیم و آن دیگری می‌گوید همین اندازه هم زیاد است و باید به آن چفت و قفل بزنیم. مقامات دولتی و رسمی فقط وقتی حرف بزنند که کاری انجام داده باشند و گزارش آن را به مردم بدهند. حضرات غیردولتی اعم از حوزوی و دانشگاهی و فعالان سیاسی هم فقط در هنگام ضرورت و بقدر ضرورت و در موضوعات ضروری و اصلی حرف بزنند تا مردم تشنه شنیدن سخن آن‌ها باشند. / روزنامه جمهوری اسلامی