زندانی سیاسی در مازندران نداریم

رییس کل دادگستری مازندران گفت: هیچ زندانی سیاسی مربوط به اغتشاشات سال گذشته در زندان های مازندران نداریم.

به گزارش حرف آنلاین ؛ حجت اسلام والمسلمین محمد صادق اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همه افراد در اغتشاشات سال گذشته تعیین تکلیف شدند و عموم آنان نیز مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند، این عفو علاوه بر زندانیان شامل کسانی که تحت تعقیب بوده و بازداشت نشده بودند، شامل شد، یعنی عفو گسترده بود.
وی تصریح کرد: عفو رهبری به اغتشاشگران این اثر را داشته که سابقه کیفری این افراد نیز محو شود.
رییس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: باید از رهبری در این مورد که این لطف را داشته اند و عفو گسترده ای را اعمال فرمودند، قدردانی شود.
اکبری بیان داشت: از رییس قوه قضاییه که پیشنهاد عفو اغتشاشگران را به رهبری دادند، تقدیر می شود.
حجت الاسلام والمسلمین در ادامه گفت: قضات استان سال گذشته ۲۷ هزار و ۵۰۰ رای جایگزین حبس را با هدف پرهیز از اجرای مجازات حبس صادر کردند.
رییس کل دادگستری مازندران ادامه داد: انجام مجازات‌های جایگزین حبس در استان با محوریت خدمات اجتماعی و عام المنفعه، صورت می‌گیرد.
وی با بیان این که تحول و تعالی در قوه قضاییه مورد تاکید قرار گرفته است، افزود : دستگاه قضا برای رسیدن به اهداف خود نیاز به برنامه داشته که این دستگاه طبق منویات مقام معظم رهبری برنامه تحول و تعالی را تدوین کرده است.
اکبری با ذکر این نکته که برنامه عملیاتی تنظیم شده طبق فرمان هشتگانه رهبر انقلاب است، ادامه داد: تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی، اعتماد به قوه قضاییه و مبارزه با فساد اداری مهمترین برنامه تحول و تعالی دادگستری مازندران است.