زرودی؛ پل حسن آباد کجور در اثر سهل‌انگاری قبل از تکمیل فروریخت

حرف آنلاین: فرماندار نوشهر علت ریزش پل روستای حسن آباد در بخش کجور را سهل‌انگاری قالب بند تحت نظر پیمانکار اجرایی پروژه و میزان خسارت آن را ۶۰میلیون تومان اعلام کرد.

رستم زرودی پل حسن آباد کجور در گفت‌وگو با حرف آنلاین با اشاره به حادثه فرو ریختن پل، قبل از افتتاح در محور مواصلاتی بخش کجور واقع در روستای حسن‌آباد، اظهار کرد: ماجرا از این قرار است که باهدف برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز شهرستان ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تعریض این پل درنظر گرفته شده بود، اداره راه و شهرسازی نوشهر نیز طی قراردادی کار را به پیمانکار (شرکت آشیانه آزین ساحل) محول کرده بود.

وی افزود: اخیرا در حالی که عملیات ساخت این پل در حال انجام بود، بعد از نصب پایه بتنی وزنی، به‌علت سهل‌انگاری صورت گرفته توسط قالب‌بند با جانمایی تعداد کمتری از شمع‌ها مورد نیاز پایه‌های پل در همان ابتدای کار بعد از بتن‌ریزی مرحله اول سقوط کرد.

 

زرودی با اشاره به اینکه این ریزش خسارت ۶۰ میلیون تومانی به پیمانکار را به همراه داشت، تاکید کرد: طبیعتا برطرف کردن این نقص و جبران خسارات نیز وظیفه پیمانکار مربوطه بوده و خوشبختانه در حال حاضر اقدامات مورد نیاز در حال اجراست.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه پل دوراهی ناصرآباد و پروژه‌های دیگری در نقاط حادثه‌خیز شهرستان در حال اجراست، گفت: از نظر ما هیچ پیمانکاری نمی‌خواهد ضرر بدهد، اینکه بخواهند از کیفیت کم کنند و یا سهل انگاری صورت بگیرد نتیجه‌ای به‌جز ریزش نخواهد داشت.