رییس اتاق بازرگانی مازندران به انتقادات پاسخ داد

حرف آنلاین: هر چه به روز برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی مازندران( 18اسفند) نزدیکتر می شویم حاشیه های آن نیز بیشتر می شود. البته حاشیه جزء جدانشدنی هر انتخاباتی است ولی رسانه ها هم با پیگیری نظرات افراد مختلف سعی بر شفاف سازی در هر موضوعی بخصوص انتخابات دارند. رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز که در […]

حرف آنلاین: هر چه به روز برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی مازندران( 18اسفند) نزدیکتر می شویم حاشیه های آن نیز بیشتر می شود. البته حاشیه جزء جدانشدنی هر انتخاباتی است ولی رسانه ها هم با پیگیری نظرات افراد مختلف سعی بر شفاف سازی در هر موضوعی بخصوص انتخابات دارند. رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز که در انتخابات پیش رو حضور ندارد، پس از پایان مهلت ثبت نام داوطلبین شرکت در ششمین دوره انتخابات هیات نمایندگان در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و ضمن تشریح نحوه برگزاری انتخابات،به برخی از انتقادها نیز پاسخ داد. غلامرضا عشریه که بعنوان دبیر هیات نظارت این انتخابات نیز فعالیت دارد، در پاسخ به انتقادات،  ملاک همه فعالیت ها را براساس قانون عنوان کرد و گفت: همه فعالیت های اتاق براساس قانون و بخشنامه ها و دستورالعمل های اتاق ایران و انجمن نظارت برانتخابات کشور است و اگر ایرادی وجود دارد باید قانون تغییر یابد.

images

وی با بیان اینکه تا آخرین لحظه برگزاری انتخابات تابع قانون و بخشنامه های انجمن نظارت بر انتخابات کشور هستیم، تصریح کرد: انتقاداتی که در خصوص تبدیل کارت های بازرگانی به کارت های عضویت مطرح می شود کاملا براساس قانون و بخشنامه اتاق ایران صورت گرفته واتاق مازندران تخلفی مرتکب نشده است. رئیس اتاق بازرگانی مازندران به مکاتبه خود با رئیس سازمان صنایع و معادن وتجارت استان درتیرماه سال جاری پیرامون انتخابات پیش رو اشاره کرد واظهار داشت: چون کارت های صادر شده از سوی اتاق باید به تایید آن سازمان برسد،از دکتر محمدپور خواستم تا اشکالات و نواقص کارت ها به دقت بررسی شود تا خدای نکرده حقی از فردی ضایع نشود. وی همچنین به مکاتبه و استعلام خود از اتاق ایران در خصوص تبدیل کارت های بازرگانی به عضویت نیز اشاره کرد و اظهارداشت: متن پاسخ این نامه که قانونی بودن این کار را تایید می کند محرمانه نیست و به هر کاندیدایی که تمایل دارد می توانیم ارائه دهیم.

عشریه با تاکید بر اینکه انتقاد به تخلف یک داوطلب یا اتاق باید مستند باشد، تصریح کرد: منتقدین، تخلفات را از مراجع ذیصلاح پیگیری کنند زیرا با هرگونه تخلفی که اثبات شود شدیدا برخورد خواهد شد. وی با بیان اینکه نقد باعث پیشرفت می شود ولی تخریب موجب ناامیدی و دشمنی می شود،افزود: آنقدر شجاعت دارم که در صورت اثبات تخلف کارت افرادمتخلف را باطل کنم زیرا شجاعت من برای امروز نیست و  از غرش ها و نعره ها نمی ترسم. به گفته وی، تمام مشکلات اقتصادی بخاطر حضور افراد غیر متخصص در تولید است و به داواطلبین توصیه می کنم که فقط گرفتن کرسی در هیات نمایندگان خیانت به اقتصاد استان است و در صورتی که وقت برای حضور در جلسات و پیگیری امورات فعالان اقتصادی ندارند از کاندیداتوری انصراف دهند.

* آغاز بررسی صلاحیت ها

دبیر هیات نظارت برششمین انتخابات اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به آغاز بررسی صلاحیت ها، از انصراف شش نفر  ثبت نام شده  خبرداد و گفت: 17 نفر از بخش صنعت، 22نفر از بخش بازرگانی،11نفر از بخش کشاورزی و سه نفر از بخش معدن ثبت نام کرده بودند که در نهایت 47 داوطلب باقی مانده است . به گفته وی، در بخش معدن حداقل باید چهار نفر ثبت نام می کردند و به دلیل به حد نصاب نرسیدن احتمالا با تصمیم هیات نظارت با بخش صنعت ادغام خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران 20 بهمن را زمان اعلام صلاحیت کاندیداها عنوان کرد و اظهارداشت: بررسی شکایت ها  نیز از 23 بهمن و آغاز زمان تبلیغات از ساعت هشت صبح روز 10 اسفند تا هشت صبح 17 اسفند خواهد بود. به گفته وی، انتخابات نیزاز هشت صبح 18 اسفند آغاز می شود و در ساعت 18 پایان می یابد. وی با اشاره به اینکه تا 23 اسفند مهلت برای اعلام نتایج وجود دارد،خاطرنشان کرد: از 25 اسفند تا 27 اسفند بررسی اعتراضات نیز صورت خواهد گرفت.

* شرایط رای دهندگان

دبیر هیات نظارت برششمین انتخابات اتاق بازرگانی مازندران تعداد دارندگان کارت عضویت تا تاریخ 11 بهمن را 291 نفر و کارت بازرگانی را 880 نفر اعلام کرد و اظهارداشت: براساس قانون افرادی می توانند رای دهند که کارت خود را قبل از تاریخ 18 اسفند 92 دریافت کرده باشند زیرا رای دهندگان باید یک سال سابقه عضویت داشته باشند. به گفته وی، تمدید کارت مشمول این قانون نمی شود..