ریزش سنگ در جاده هراز 4 عضو یک خانواده را دچار سانحه کرد

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای لاریجان شهرستان آمل، از ریزش سنگ در جاده کوهستانی هراز و سانحه برای سرنشینان یک خانواده چهارنفری درعبور ازاین جاده خبرداد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ علی نوری‌پور گفت: درپی این سانحه که درکیلومتر۵۵ جاده هراز رخ داد، مادر ودختر خردسال این خانواده چهارنفره که مسافر نوروزی بودند، دچار صدمه جدی شدند که توسط عوامل امدادی هلال احمر ومرکزفوریت های پزشکی اورژانس ۱۱۵ آمل به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: برای پدر و پسر ضربه دیدگی مختصر بوده که سرپایی معاینه و نیاز به انتقال بیمارستان نداشت.

رئیس اداره راهداری وحمل و نقل جاده‌ای لاریجان، با اشاره به اینکه متاسفانه از عصرسه شنبه تا به الان ریزش‌های مقطعی سنگ به علت بارش‌های متناوب و باران در پایین دست ادامه دارد، تصریح کرد: با این وجود با حضور به موقع تیم‌های گشت راهداری درطول مسیر جاده هراز، سطح جاده به طور مداوم پاکسازی و خوشبختانه با مسدود شدن مواجه نشدیم.

نوری‌پور اضافه کرد: درحال حاضر درمناطق بالادست لاریجان درمحدوده آب اسک تا بعدازآستان مقدس امامزاده هاشم (ع) بارش برف و درمناطق پایین دست از بعد ازآب اسک تا شهر آمل بارش باران ادامه دارد و سطح جاده کاملا لغزنده است.

وی درعین حال از رانندگان عبوری از جاده هراز درخواست کرد، با توجه به لغزنده بودن این جاده از شتابزدگی در رانندگی و سرعت بالا به طور جدی خودداری کنند.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای لاریجان، با انتقاد از راننده های عبوری از جاده هراز که آشنا به جاده نیستند واقدام به رانندگی با سرعت بالا دارند، هشدار داد و توصیه کرد، جاده هراز با وجود چهارخطه شدن در برخی مناطق، اما خطرات خاص خودش را دارد ومنطقی هست که برای حفظ خود، سرنشینان و حتی رانندگان عبور جاده ایجاد خطر نکنند.

جاده هراز به طول حدود ۱۱۰ کیلومتر درحوزه استحفاظی شهرستان آمل واقع است.