روند ساخت و تجهیز بیمارستان‌های جدید مازندران مطلوب است

رئیس دانشگاه علوم پز‌شکی مازندران از وضعیت مناسب تجهیز و ساخت بیمارستان های استان خبر داد.

به گزارش حرف آنلاین، دکتر غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست روسای بیمارستان های مازندران با استاندار مازندران با بیان اینکه روند تجهیز بیمارستان هه به خوبی پیش می رود، اظهار داشت: سال گذشته ۱۸۶۷ نفر جذب داشتیم که حدود ۸۰۰ نفر تبدیل وضعیت بود.

وی نسبت به نتایج مولد سازی اظهار امیدواری کرد و گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته ، قرارداد پیمانکار ساخت مراحل جدید بیمارستان آیت الله طبرسی در نیمه اردیبهشت منعقد خواهد شد که مجموعه درمانی و آموزشی عظیمی برای استان خواهد بود. بیمارستان رازی نیز ۲۷۹ تختخوابی نیز آماده بهره برداری است و در مرحله محوطه سازی قرار دارد.

دکتر غلامی به بیمارستان جدید تنکابن اشاره کرد و گفت: در حال تجهیز این بیمارستان هستیم و امیدوارم در شش ماه اول امسال به بهره برداری برسد و مشکل منابع مالی نیز ندارد.

به گفته وی، بدهی دارویی در سیستم بیمارستان داریم و برخی بیمارستان ها از لحاظ هزینه و درآمد وضعیت مناسبی ندارد اما بر اساس وظایف حمایت های لازم را جهت ارائه خدمات انجام می دهیم.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) ساری نیز در این جلسه با بیان اینکه در اکثریت رشته های مورد نیاز استات سرویس دهی دارد، گفت: سطح ۳ ناباروری را در حال اجرا داریم. تهیه وسایل و بودجه، بازسازی برخی بیمارستان‌ها، کمبود برخی تجهیزات باعث می شود که شرکت ها در تامین آن چالش ایجاد می کنند.

به گفته وی، تعدادی از بیماران تبعه افغان هستند و هیچ بیمه را تحت پوشش نیستند و پس از دریافت خدمت جهت هزینه ها دچار مشکل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز از پرداخت نامنظم بیمه ها گلایه کرد و گفت: فقط از تامین اجتماعی مازندران ۲۱۰ میلیارد تومان مطالبات داریم که این موضوع موجب تاخیر در پرداخت حقوق و دستمزدها می شود.

رئیس بیمارستان یحیی نژاد بابل نیز با اشاره به اینکه مطالبات از بیمه ها و افزایش مراجعه بیماران را از مشکلات همه بیمارستان ها ذکر کرد و گفت: در این بیمارستان به دلیل قدمت ۹۵ساله ، دچار مشکلات ایمنی است و نیازمند تجدید بنا است. مجوز ۱۰۰ تختخوابی شدن این بیمارستان دریافت شده و نیازمند حمایت هستیم.