رشد 46 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر امیرآباد و نکا

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد اظهار کرد : در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 2 میلیون و 396 هزار تن کالا در بنادر امیرآباد و نکا تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش حرف آنلاین ؛ محمدعلی موسی پور با بیان اینکه میزان تخلیه و بارگیری کالا در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 2 میلیون و 396 هزار تن بوده است گفت : در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 46 درصد رشد داشته است.

وی همچنین از رشد دو شاخص “تخلیه ” و “بارگیری” کالا در این مدت خبر داد و افزود : بر این اساس میزان تخلیه با رشد 53 درصدی به بیش از یک میلیون و 76 هزار تن و میزان بارگیری نیز با رشد 33 درصدی به حدود 560 هزار تن رسیده است.

موسی پور به برنامه ریزی های بندرامیرآباد در حوزه صادرات محصولات باغی استان با تشکیل کارگروه های ویژه اشاره و تصریح کرد :  از بسیج تمام امکانات این بندر در جهت فعال کردن مسیر ترانزیت و صادرات کالاهای کانتینری با محوریت میوه و مرکبات خواهد بود که می تواند جهش زیادی را در حوزه تخلیه و بارگیری کالای بندرامیرآباد به همراه داشته باشد.

مدیرکل بندرامیرآباد در ادامه میزان صادرات کالا به کشورهای حوزه CIS را در ۶ ماهه نخست سال را بیش از 661 هزار تن اعلام و ذکر کرد : در همسنجی با تراز موجود در سال گذشته 33 درصد رشد را نشان می دهد.

موسی پور همچنین در تبیین عملکرد 6 ماهه بندرامیرآباد ، میزان واردات کالا را یک میلیون و 622 هزار تن برشمرد و افزود : در مقایسه با یک میلیون و 20 هزار تن مدت مشابه سال قبل  ، رشد 59 درصدی در این زمینه رقم خورده است.

مدیرکل بزرگترین بندر شمال کشور از سهم 58 درصدی بندرامیرآباد در تخلیه و بارگیری کالا در میان بنادر شمالی کشور خبر داد و گفت: با تداوم رشد عملیات بندری بندرامیرآباد ، رکورد تازه ای در تخلیه و بارگیری کالای این بندر در سال 1402 به ثبت برسد.