رشد 12 درصدی صادرات کالا از بندر امیرآباد

بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: صادرات کالا از این بندر در ۶ ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۲ درصدی همراه بوده است. به گزارش حرف آنلاین، سیاوش رضوانی اظهار کرد: حجم صادرات از بندر امیرآباد به کشورهای همسایه در ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه امسال از […]

82417202-71386619

بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: صادرات کالا از این بندر در ۶ ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۲ درصدی همراه بوده است.

به گزارش حرف آنلاین، سیاوش رضوانی اظهار کرد: حجم صادرات از بندر امیرآباد به کشورهای همسایه در ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه امسال از ۲۴۹ هزار و ۲۸۵ تن در مدت مشابه سال ۱۳۹۶، با ۱۲درصد  افزایش به ۲۷۹ هزار و ۳۹ تن رسید.

«سیاوش رضوانی» افزود: بنادر آکتائو، آستراخان، ماخاچ کالا، ترکمن‌باشی، باکو، اولیا، اَلت و آلفا محل تخلیه محصولات صادراتی از بندر امیرآباد بودند.وی خاطرنشان کرد: ۱۱۱ نوع کالا و محصولات در این مدت از بندر امیرآباد صادر شد که شامل ۱۵ گروه‌ پایه کالاهای ساختمانی، کالاهای معدنی، محصولات کشاورزی، دامی و احشام، کود و سموم شیمیایی، مواد اولیه و ترکیبات شیمیایی، مواد نفتی، لوازم خانگی و محصولات سبک، مواد غذایی، ماشین‌آلات، پارچه و الیاف و منسوجات، کاغذ و مقوا، مصنوعات فلزی، قطعات و لوازم یدکی، کانتینر و ابزارآلات و دستگاه‌های سبک می‌شود.

وی برگزاری همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر را یکی از اقدامات مهم در افزایش صادرات از این بندر برشمرد و تصریح کرد: پس از برگزاری این همایش مهم بین‌المللی، شاهد افزایش ارتباطات اقتصادی و درخواست فعالیت‌های تجاری و ترانزیتی از سوی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کشورهای همسایه و بخش‌های دولتی این کشورها بودیم که تعاملات همچنان ادامه دارد و افزایش خواهد یافت.