استاندار مازندران تاکید کرد؛

رشد گردشگری مازندران سیاست اساسی دولت در استان است

حرف آنلاین: استاندار مازندران اعلام کرد که رشد گردشگری مازندران سیاست قطعی و اساسی دولت در استان است.

سید محمود حسینی‌پور در همایش روز جهانی گردشگری که توسط اداره کل میراث فرهنگی در هتل میزبان برگزار شد، گفت: اگر پس از ۴۳ سال پیروزی انقلاب اسلامی در مازندران وضعیت گردشگری مورد پیگیری قرار نگرفت شاید به این دلیل بود که زبان گفت و گو را یاد نگرفته بودیم.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه زبان گفت و گو در عرصه گردشگری بین‌المللی زبان حرفه‌ای است، تصریح کرد: در زمینه محوریت گردشگری نیازمند آموزش است تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف تعامل برقرار کنیم.
استاندار مازندران با بیان اينکه در زمینه گردشگری ایجاد تعامل یکی از مولفه‌های منحصر به فرد گردشگری است، تصریح کرد: اگر دنیا از درآمد گردشگری به عنوان بودجه استفاده می‌کند به این دلیل است که گفتمان کشورهای مقصد گردشگری غالب است.
این مسئول عالی دولت یادآور شد: در مازندران پیش از آنکه در زیرساخت‌های گردشگری اقدام شود باید گفتمان خود را متناسب با گردشگری قرار دهیم که در این رابطه مولفه‌های مختلفی مطرح است.
وی با بیان اينکه از جمله مسئله‌ای که استان را به عقب برمی‌گرداند ایجاد یاس و ناامیدی است، گفت: باید کشورهایی که در حوزه گردشگری موفق بودند را الگو قرار دهیم همانند کشور ترکیه و در ادامه بررسی کنیم که این کشور چگونه توانسته گردشگری خود را رونق دهد و نقش بخش خصوصی در ارتقای کشور ترکیه چه بود.
حسینی‌پور، افزود: هنوز نحوه رفتار با مدیران را بلد نیستیم گرچه استانداران دوره‌های مختلف اقدامات مناسبی انجام دادند و آنچه که در این حوزه دچار خلا شد این بود که گفتمان مناسبی وجود نداشت تا پنداری مناسب ایجاد گردد.
وی اشاره کرد به اينکه پندار در میان نخبگان گردشگری وجود ندارد و همگان باید گفتمان واحدی ایجاد کنیم و در ادامه، تصریح کرد: مدیریت گفتار نیز در استان وجود نداشت و این مدیریت باید در میان خواص و نخبگان شکل گیرد.
استاندار مازندران، گفت: در این دولت حدود ۱۴ سفیر از کشورهای دیگر وارد مازندران شدند و بیشترین مذاکرات با سفرا در خصوص فرهنگ، مسیر و مقصد گردشگری مازندران بود و حتی کشاورزی با موضوع گردشگری مطرح شد.
وی افزود: دولت فقط می‌تواند بستر را آماده کند و بخش خصوصی باید سرمایه‌گذاری انجام دهد.


استاندار مازندران یادآور شد: در حال حاضر مراجعات فراوانی از کشورهای دیگر برای سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد.
این مسئول از برگزاری بزرگترین همایش سرمایه‌گذاری با محوریت گردشگری در بهمن ماه در استان مازندران خبر داد و گفت: در دنیا هیچ مکانی منحصر به فرد نیست و مرزهای جغرافیایی از بین رفته و ارتباطات دیجیتال جایگزین ارتباطات فیزیکی شده است و سیاست استان مازندران در حوزه گردشگری در خصوص رشد و توسعه گردشگری است و به کسانی که دلسوز مازندران هستند از آنان حمایت می‌کنیم تا مازندران را در حوزه گردشگری گسترش دهیم.
وی تصریح کرد: گردشگری باید به دست خود مردم و بخش خصوصی اجرا شود چراکه این حوزه دولتی نیست بلکه باید بخش خصوصی و خود مردم ورد کنند.