راه شهدا به معنای تحول بنیادین سند آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه راه شهدا به معنای تحول بنیادین سند آموزش و پرورش است، گفت: شهادت مکتبی بوده که از مدرسه شروع شده است.

به گزارش حرف آنلاین ؛ رضامراد صحرایی امروز در اجتماع فرهنگیان شاهد علویان در مجتمع نفت محمودآباد با بیان اینکه مهر نبوی همچنان بر کشور طنین انداز است، اظهار کرد: این اجتماع قسمتی از یادگاران شهدا هستند که برای مکتب اصیل اسلام ناب محمدی جان خود را فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه مکتب حضرت رسول مکتب مهربانی، فتوت، جوانمردی و معلمی است، افزود: حضرت رسول اکرم خود را معلم می‌دانست و امروز شرافت معلمی بالاترین شرافت برای هرکسی است که می‌خواهد جزئی از آینده کشور و در ترویج دین این مرز و بوم دخیل باشد.

وزیر آموزش و پرورش راه شهادت را راه شادمانی و سرافرازی دانست و تصریح کرد: شهدا رفتند تا چراغ راه را به ما نشان دهند و این یک پیام مهم دارد و آن این است که حرکت در مسیر شهدا سختی زیادی دارد ولی هزینه عاقبت بخیری آن به اندازه سختی نیست و ارزشمند است.

او ادامه داد : امروز زنده نگه داشتن راه و روش شهدا کمتر از کار شهدا نیست و هرکسی توفیق انجام این کار را ندارد.

صحرایی با عنوان اینکه شهادت توفیقی نبوده که به هرکسی داده شود، خاطرنشان کرد: در جنگ ۱۲۲۸ شهید داشتیم و آنچه از آنها به ما رسیده سعادت و خوشبختی است.

وی اظهار کرد: شهدای دیار علویان شهدای ویژه‌ای بودند و لشکر ۲۵ کربلا ستاره باقی لشکرها است.

وزیر آموزش و پرورش با اذعان به اینکه نام مازندران در حرم حضرت زینب است، بیان کرد: ۱۵۵۰دانش‌آموز شهید و ۳۰۰ معلم شهید مازندران نشان دهنده این است که شهادت مکتبی بوده که از مدرسه شروع شده است و معلمان به جنگ استکبار و کفر رفتند.

صحرایی با بیان اینکه شهدا به ویژه شهدای معلم جبهه را مدرسه کردند و روزهایی به خط مقدم و روزهایی به پشت خط درس می‌رفتند، گفت : شهدا جنگیدن با دشمن را با درس‌ خواندن تکمیل کردند و این اتفاق شکست ناپذیری مارا نشان می‌دهد.

او افزود: جنگ تمام نشده است بلکه کوچک شده و جنگ از مرزها رفته و به مغزها رسیده و در فضای مجازی و مدرسه‌ها وجود دارد.

این مسئول خط مقدم جنگ امروز را مدرسه دانست و تصریح کرد: هرکسی بخواهد ایران را قوی بدارد باید مدرسه را قوی بدارد.

وزیر آموزش و پرورش مدرسه را نقطه آغاز پیشرفت همگان و رهروی راه انسان برشمرد و خاطرنشان کرد: میراث شهدا جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، حجاب و عفاف، مهدویت، روشنایی بخشیدن و دفاع از مظلومان است.

وی با تاکید بر اینکه آینده ایران در مدرسه ساخته می‌شود و هر مدرسه یک نهاد راهبردی برای کشور است، اظهار کرد: اگر مدرسه‌ها را قوی کنیم ۱۰ سال دیگر در آنجا جشن پیروزی خواهیم گرفت.

صحرایی با اشاره به اینکه معلمان در مکتب اسلام نقطه‌ شروع سازندگی هستند، تصریح کرد : معلم بذر تحول را در قلب کودک می‌کارد و باید معلم گرامی داشته شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شهدا چیزی جز تعلیم و تربیت اسلامی از ما نخواستند و روح این سند گرامیداشت منش و راه شهدا است.

این مسئول ذکر کرد: دانش آموزی که سندی برای جمهوری اسلامی تنظیم‌کرده باشد همان شهید است.

وی حقیقت‌ جو، عاقل، صلح‌جو، ظلم ستیز، شجاع و ایثارگر را از صفات شهدا برشمرد و اظهار کرد: راه شهدا به معنای تحول بنیادین سند آموزش و پرورش است.

صحرایی با بیان اینکه کودکان معصوم ما در خطرند، یادآور شد: این حق کودکان ماست که در انتخاب معلم بیشترین دقت را کنیم تا این راه را بشناسند.

او ادامه داد: در سال گذشته در وزارت کشور در تبصره «د»و «و» سال ۱۴۰۱ بیشترین تبدیل وضعیت را داشتیم که ۵۰ درصد بوده و در نقل و انتقالات بیش از ۸۰۰ نفر را جا به جا کردیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در این دولت ۱۹ درصد فرایند ایثارگران به ۳۰ درصد رسیده است و زبان شما خواهیم بود و باید در مسیر شهدا باشیم.

وی تصریح کرد: این قدرت تشکیلاتی را برای تحول در نظام جمهوری اسلامی به کار بگیرید.