ابهاماتی که شهردار رامسر باید پاسخ دهد !

حرف آنلاین: رویکر د کوزه گر و همچنین اعضای شورای اسلامی  در امر اطلاع رسانی به سمت و سوی سکوت خبری پیش رفت و اصحاب رسانه به ندرت در جریان امور شهری قرار گرفتند. بر همگان روشن است که پس از دستگیری شهرداران رامسر به اتهام اختلاس مالی در فروردین ماه 90 ضربه سنگینی به […]

حرف آنلاین: رویکر د کوزه گر و همچنین اعضای شورای اسلامی  در امر اطلاع رسانی به سمت و سوی سکوت خبری پیش رفت و اصحاب رسانه به ندرت در جریان امور شهری قرار گرفتند.

بر همگان روشن است که پس از دستگیری شهرداران رامسر به اتهام اختلاس مالی در فروردین ماه 90 ضربه سنگینی به مدیریت شهری وارد آمده و در واقع آبرو و حیثیت چندین ساله  رامسر به خطر افتاد.تاخیر در انتخاب شهردار جدید از سوی شورای اسلامی شهر رامسر و تعلل در تایید گزینه های معرفی شده توسط این شورا از سوی استانداری باعث شد تا در واقع رامسر رنج نداشتن مدیر شهری را برخود هموار سازد.پس از گذشت هشت ماه ، بالاخره پس از طی کش و قوسهای فراوان ، کرسی شهرداری رامسر بدست کوزه گر افتاد.نصرت الله کوزه گر ، فردی بومی بوده وسابقه کار در سازمان بنادر و مدیریت اداره بازرگانی سابق را در کارنامه کاری خود دارد.

به هرترتیب ، شورای اسلامی شهر رامسر به شعار خود که همانا انتخاب شهردار بومی بود ، با انتخاب کوزه گر جامه عمل  پوشاندند ، اما رویکر د کوزه گر و همچنین اعضای شورای اسلامی  (بجز امینی شاد و سیدی ) در امر اطلاع رسانی به سمت و سوی سکوت خبری پیش رفت و اصحاب رسانه به ندرت در جریان امور شهری قرار گرفتند ، لیکن  رسانه تلاش خود را برای ارتقا ء و پیشرفت امور شهری با قلم زدن های پیشنهادی و انتقادی مصروف داشته  و در همین راستا نگارنده قصد دارد تا در پایان عمر شورای سوم شهر رامسر  از آنان و شهردار چند سوال را پرسیده و صد البته انتظار پاسخ قانع کننده و درست را نیز دارد :

1-شنیده های موثق حکایت از جذب نیروهای فامیلی بدون ضابطه در شهرداری رامسر دارد و چندی پیش نیز رییس شورای اسلامی شهر رامسر در نشست مطبوعاتی خود ، تلویحا بر این امر صحه گذاشت ، حال جای این سوال مطرح است که چرا شهردار اقدام به چنین کاری کرده و چرا نظارت شورا تا این حد ضعیف صورت گرفته است ؟

2- افزایش چشمگیر هزینه های جاری شهرداری در زمان کوزه گر نسبت به مدیران شهری سابق ، جای بسی تامل دارد ، پاسخ اعضای شورای اسلامی و شهردار در خصوص این پرسش چیست ؟

3-پروژه تجاری که اکنون ، جنب بانک صادرات شادسر در حال ساخت است بر اساس شنیده های موثق ، پروژه ای مشارکتی بین سرمایه گذار و شهرداری بوده که شهرداری رامسر ملک خود را هر متر مربع  6میلیون تومان بعنوان آورده محسوب کرده است و در مرحله اول آورده سرمایه گذار را به حساب نیاورده و در مرحله بعدی هر متر مربع از این واحد تجاری را 1 میلیون و 500 هزار تومان بعنوان آورده سرمایه گذار محسوب کرده است که این نرخ در ظاهر  استاندارد نبوده و واحدهای تجاری مشابه در لوکس ترین حالت 800 هزار تومان هر متری  نرخ گذاری می شوند ، دلیل این اقدام چیست ؟ضمن آنکه این پروژه در شروع فعالیت خود بدون پروانه ساخت و مهندس ناظر اجرایی شده است !

4-طرح واگذاری پلاژ لیدو به سرمایه گذار همدانی که در رسانه ها به قرارداد ترکمانچای معروف شده بود ، بواسطه مخالفت های برخی اعضای شورای شهر ناکام ماند ، حال نه تنها این سرمایه گذاری به فرجامی خوش برای رامسر  منجر نشد  بلکه علاوه بر تخریب بخشی از این پلاژ ، سرمایه گذار همدانی طلب 450 میلیون تومان خسارت از شهرداری کرده است ! پاسخ مدیران شهری رامسر به این فاجعه چیست ؟

5-بر اساس گفته های یک منبع آگاه ، طرح عقب نشینی بیمارستان رامسر  جهت بازگشایی خیابان مطهری  چندی است که موافقت اعضای شورای اسلامی ، میراث فرهنگی و بیمارستان را اخذ کرده است ، حال چرا از سوی شهرداری اجرایی نمی شود ؟

6 -باغ ایرانی و بلوار معلم دو سرمایه عظیم رامسر که سرپرستی آن ها با شهرداری است ، درحال نابودی بوده و اخیرا نیز مشاهده  شده است که در فضای سبز بلوار معلم گردشگران آتش روشن کرده بودند ، چرا شهرداری با توجه به همه هزینه های درست و نادرستی که دارد ، چون گذشته مانند میراث فرهنگی، نگهبان برای حفظ فضای سبز این مکان ها نمی گمارد؟

7- و اما شهرداری رامسر در اقدامی جالب شعار خود را  از ” رامسر آباد و نوین حق ماست ” به ” به عمل کار برآید ،به سخندانی نیست ” تغییر داده است ، قطعا شهردار برای این اقدام خود پاسخی دارد ، ولیکن ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که عمل از سخن بیرون می آید زیرا همواره در طول تاریخ ، روحانیون ، اندیشمندان و  واعظان در قالب سخن گفتن ، استدلال محوری را سرلوحه خود قرار داده و مردم را راهبر بودند و به این طریق عملی صحیح و مطلوب صورت می گرفت. پیشنهاد می شود شهرداری رامسر با استفاده از نقطه نظرات نخبگان از طیف های مختلف ، مدیریتی مطلوب تر را پیشه خود سازد.

8-در وسط میدان امام خمینی (ره) رامسر  درخت نخلی کاشته شده است . آیا بهتر نبود بجای استفاده از نماد جنوب کشور از درخت بهار نارنج خودمان استفاده میشد ، شاید مخاطب به سادگی از این نکته بگذرد اما تا وقتی که برای داشته های خود ارزش قایل نیستیم و دقت و ریزبینی را در امور شهری لحاظ نمی کنیم در واقع ضربه به هویت فرهنگی و سمبل شهری خود زده ایم.

9- شورای  اسلامی شهر پیش از این ، مدیریت محله محوری را در دستور کار خود قرار داده  وشهر رامسر را به سه ناحیه تقسیم کرده بود حال چرا شهردار برخلاف مصوبه شورا بطور ناگهانی  مدیران محلی را برکنار و مدیریت کل را در دستور کار خود قرار داده است ؟

10-المان بازار رامسر که حدود 5 میلیون تومان برای آن هزینه شده بود بطور ناگهانی از سوی شهرداری رامسر تخریب شد .چرا ؟

11- خرید عرصه  زمین پشت بازار در مسیر بازگشایی پل صفارود به مبلغ 5 میلیارد تومان صورت گرفت اما اکنون این عرصه جهت اسکان بازاری های مغازه دار در مسیر بازگشایی پل در نظر گرفته شده است ! پاسخ مدیریت شهری رامسر به این اقدام چیست ؟

12- احداث رفیوژ میانی حد فاصل بین شهرداری تا ابریشم محله که بنا بر ادعای اعضای شورا ، غیر کارشناسانه است ، چرا با این وجود توسط شهردار اجرایی شده است ؟ ضمن آنکه کارشناسان اذعان دارند که ارتفاع این رفیوژ مطابق با استاندارد نبوده و بلند تر از حد معمول است.

امید است تا اعضای شورای اسلامی و شهردار ی رامسر پس از این سکوت طولانی خبری پاسخ سوالات مطرح شده را جهت روشن شدن اذهان عمومی در اختیار رسانه ها بگذارند.

گزارش – سهیلا محمدی