چترقانونی دفاع شخصی جودو بالای سر مربیان مازندرانی

حرف آنلاین: رئیس کمیته دفاع شخصی جودو استان مازندران گفت: دفاع شخصی مربوط به فدراسیون جودو است ولی متاسفانه در مازندران تنها ۸۶ مربی فعال و قانونی این حوزه داریم مابقی غیرقانونی کار می‌کنند که بساط حمایتشان فراهم است. مسلم اکبری در نشست خبری، اظهار کرد: در سال پیش رو که با نام تولید دانش […]

حرف آنلاین: رئیس کمیته دفاع شخصی جودو استان مازندران گفت: دفاع شخصی مربوط به فدراسیون جودو است ولی متاسفانه در مازندران تنها ۸۶ مربی فعال و قانونی این حوزه داریم مابقی غیرقانونی کار می‌کنند که بساط حمایتشان فراهم است.

مسلم اکبری در نشست خبری، اظهار کرد: در سال پیش رو که با نام تولید دانش بنیان و اشتغالزایی نامگذاری شد، مقام معظم رهبری در خصوص ورزش در سال ۱۳۸۷ تاکید کردند که دفاع شخصی برای مردم و خصوصا عناصر نیروهای مسلح خوب است.

وی بر لزوم احیای این موضوع که جودو تنها رشته ورزشی و دفاع شخصی جهان است تاکید کرد و گفت: از سال ۱۳۸۲ نیروهای مسلح دفاع شخصی را برای نیاز خودش استفاده میکرد و رشته جودو توسط فدراسیون ورزش به بدنه دفاع شخصی متصل شد، حتی انسان‌های نخستین برای دفاع از خودشان از یک سری ابزار استفاده کردند تا اینکه به‌صورت رشته‌ها مشخص شد.

اکبری از تربیت هزاران هزار مربی در کشور خبر داد و عنوان کرد: دفاع شخصی مربوط به فدراسیون جودو است و این مهم باید مدنظر مردم و ورزش‌دوستان باشد، اخیرا ۱۱ سبک دفاع شخصی به بدنه جودو متصل شده است، امروز خانواده‌ها در مورد اینکه دفاع شخصی چیست دغدغه دارند.

رئیس کمیته دفاع شخصی جودو استان مازندران تاکید کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که در امنیت بالایی به‌سر می‌برد، ولی افراد باید دفاع شخصی را بدانند، اما دفاع شخصی جودو به معنای واقعی و قانونی، که نیاز به معرفی دارد.

این مسئول با بیان اینکه دفاع شخصی از سال ۱۳۸۳ وارد مازندران شد و شروع به عضوگیری کرد، ادامه داد: اما متاسفانه هیچ برخوردی با فعالیت رشته‌هایی که تخلف انجام می‌کنند صورت نمی‌گیرد، اگر هنرجویی در کلاس در بخش دفاع شخصی دچار سانحه شود بیمه به آن تعلق نمیگیرد در حالی که اینگونه نیست و دفاع شخصی برای خود چهارچوبی دارد‌.

وی اذعان داشت: کل مربیان دفاع شخصی ما در مازندران ۸۶ نفر هستند که ۱۰ نفر از بانوان هستند و این تعداد محدود بوده و نیاز به تعامل داریم.

اکبری ساماندهی ساختار شورای عالی کمیته دفاع شخصی مازندران را اقدام مهم برای این رشته اعلام کرد و گفت: این رشته در بخش فردی و انتظامی بسیار کاربردی است و با نیروهای مسلح و سپاه کربلای استان تفاهم منعقد شد، از این رو معرفی دفاع شخصی رسمی و قانونی نیاز به حمایت و اطلاع‌رسانی دارد.

رئیس کمیته دفاع شخصی جودو استان مازندران عنوان کرد: در استان نوجوان بااستعداد زیادی داریم که انتظار می‌رود با اطلاع دقیق وارد این رشته شوند، دانشگاه‌ها باید بدانند دفاع شخصی توسط مربیان دیگر به‌صورت غیرقانونی آموزش داده می‌شود در حالی که ما توانایی تحت پوشش گرفتن این مربی و ارائه مدرک تخصصی به آن را داریم.

این مسئول از شناسایی و تشکیل کمیته جودو استان مازندران در سال گذشته خبر داد.