دستگیری عاملان قدرت نمایی با سلاح گرم در بهشهر

جانشین انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری پنج عامل قدرت نمایی فضای مجازی با سلاح گرم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ سرهنگ ابوالقاسم ابراهیم در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی رصد فضای مجازی، ماموران پلیس امنیت عمومی موفق شدند پنج نفر که با سلاح گرم اقدام به قدرت نمایی در فضای مجازی می کردند را شناسایی کنند.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در یک اقدام منسجم آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ ابراهیمی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی تحویل مراجع ذی صلاح شدند خاطر نشان کرد: پلیس با قاطعیت با هنجارشکنان و متخلفانی که اقدام به رعب و وحشت در فضای حقیقی و مجازی می کنند برخورد خواهد کرد.

برخورد قاطع با تغییر کاربری غیرمجاز در مازندران

رییس پلیس پیشگیری استان مازندران با بیان اینکه برخورد قاطع با تغییر کاربری غیر مجاز در دستور کار یگان حفاظت اراضی قرار دارد، گفت: از ابتدای سال تا کنون تغیر کاربری ۳۳ هکتار زمین شناسایی و در دستور کار ماموران یگان حفاظت امور اراضی قرار گرفت.

سرهنگ سید محسن جعفری بیان داشت: با تلاش شبانه روزی ماموران یگان حفاظت امور اراضی، جوامع محلی و سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و مردمی، ۴۴ مورد اخطار پلمپ برای۱۲۲ قطعه زمین به مساحت سه هکتار صادر شد که در نوع خود اقدام ارزشمندی در حراست از منابع طبیعی محسوب می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برخورد قانونی با متخلفان و افراد سودجو با هر قصد و نیت به صورت جدی و بدون اغماض پیگیری و اجرا خواهد شد افزود: از ابتدای سال تا کنون ۴۱۹ مورد تخریب ساخت و ساز و دیوارکشی در ۹۳۸ قطعه زمین به مساحت ۱۱ هکتار صورت گرفته است.

رییس پلیس پیشگیری استان مازندران تصریح کرد: در این مدت ۱۰ مورد اجرای حکم قلع و قمع برای ۱۳ قطعه زمین به مساحت یکهزارو ۳۹۰ مترمربع توسط ماموران یگان حفاظت امور اراضی استان اجرایی شد.

سرهنگ جعفری با تاکید بر لزوم پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، اظهار داشت: شهروندان بایستی قبل از هرگونه تغییر کاربری با مراجعه به جهاد کشاورزی از مجوز ساخت و ساز برابر قانون اطلاع و سپس اقدام به این امر کنند، چون قانون گذار برابر ماده یک قانون حفظ کاربری، تغییر اراضی کشاورزی را ممنوع دانسته است و بر اساس ماده ۱۰ با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.