در استانی که از آسفالت آن هم علف سبز می شود داشتن این همه بیکار و مددجو قابل قبول نیست

حرف آنلاین: نماینده ولی فقیه در مازندران با طرح این سئوال که استانداران 35 سال اخیر در استان چه کرده اند، گفت: منکر خدمات و فعالیت های دولت ها و استانداران مختلف در استان نیستم ولی در استانی که از آسفالت آن هم علف سبز می شود داشتن این همه فقیر، مددجو و بیکار قابل […]

حرف آنلاین:

نماینده ولی فقیه در مازندران با طرح این سئوال که استانداران 35 سال اخیر در استان چه کرده اند، گفت: منکر خدمات و فعالیت های دولت ها و استانداران مختلف در استان نیستم ولی در استانی که از آسفالت آن هم علف سبز می شود داشتن این همه فقیر، مددجو و بیکار قابل قبول نیست. آیت ا …طبرسی در تذکری به مسئولین، خاطرنشان کرد: مدیران نباید فقط به فکر گرفتن مسئولیت باشند و بعد از آن همه چیز را رها کنند. وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نمایی از حکومت حضرت علی(ع) است، خواستار اجرایی شدن روش های مملکت داری امیرالمومنین از سوی مدیران استان شد. آیت الله طبرسی از مدیران استان خواست تا میان بیت المال و مال شخصی خود مرز بندی کنند تا خدای نکرده حق مردم از بین نرود.وی بیکاری را عامل مهمی در افزایش اعتیاد، روابط نامشروع، طلاق و بد حجابی در جامعه اعلام کرد و خواستار تلاش حداکثری مدیران استان برای ایجاد اشتغال شد.نماینده ولی فقیه در مازندران اقتصادی مقاومتی را چاره کار در خروج از مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: نباید به واردات امید داشت، واردات دردی را دوا نمی کند و مهم آن است که تولید داشته باشیم. وی تاکید کرد که تامین نیازهای مردم از وظایف مسئولین است و آنها نباید در این موضوع کوتاهی کنند.

آیت ا… طبرسی در بخش دیگری از سخنانش، از استاندار مازندران حمایت کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبري در ديدار با كارگزاران نظام با صراحت فرمودند كه از دولت حمايت مي كنند و تاكيد كردند كه اگر انتقادي هم نسبت به مسائل دارند بايد منطقي و دلسوزانه باشد. وی ادامه داد: بايد با هم باشيم و اگر نارسايي و مشكلاتي هست بايد با تفاهم و مهرباني حل كنيم بنده با تاسي از مقام معظم رهبري از مسئولين ارشد استان به ويژه استاندار مازندران آقاي دكتر فلاح حمايت مي كنم. آيت الله طبرسي تاکید کرد که  به جان هم افتادن و تخريب يكديگر نتيجه اي جز انقراض ندارد بايد همه كار كنيم و مشكلات را رفع كنيم و اين كار با شعار نمي شود .

* کاهش تورم در مازندران

استاندار مازندران با اشاره به اینکه میانگین تورم مازندران کمتر از تورم کشور است، گفت: با وجود کاهش تورم، به دلیل بیکاری و مشکلات اقتصادی همچنان بدهکار مردم هستیم. ربیع فلاح جلودار در شورای اداری استان، چاره کار را خروج از رکود در کنار کاهش تورم دانست و خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری، استفاده از تکنولوژی و افزایش بهره وری سه مولفه علمی تاثیر گذر در خروج از رکود به شمار می رود. وی با بیان اینکه بخش خصوصی چندین برابر دولت پول در اختیار دارد، خطاب به مدیران استان تصریح کرد: محور توسعه باید سرمایه گذاری از طریق بخش خصوصی باشد و مدیران بهره وری را باید جدی بگیرند و ضمن استفاده بهینه از امکانات و نیروی انسانی، زمینه را برای ایفای نقش و وظیفه از سوی کارکنان دولت فراهم آورند.

نمایند عالی دولت در استان نقش همکاری و همفکری رسانه ها را در اجرایی شدن برنامه های دولت در استان مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: رسانه ها فضای هم دلی و امید را تقویت و ترویج نمایند و مدیران را در تحقق برنامه ها بیش از پیش یاری رسانند.