همه درددل های امام جمعه امامزاده عبدالله آمل!

آمل-خبرنگار حرف: حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه بخش امامزاده عبدالله(ع) در نشست خبری به بیان درددل های خود درباره عدم پیشرفت این منطقه پرداخت. وی با اشاره به اینکه امامزاده عبدالله با وجود استعداد ویژه گردشگری، اقتصادی و مذهبی در وضعیت استضعاف شدید قرار دارد، اظهار کرد: شغل اصلی مردم دامداری است که آن هم […]

امام-جمعه-5
آمل-خبرنگار حرف: حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه بخش امامزاده عبدالله(ع) در نشست خبری به بیان درددل های خود درباره عدم پیشرفت این منطقه پرداخت.
وی با اشاره به اینکه امامزاده عبدالله با وجود استعداد ویژه گردشگری، اقتصادی و مذهبی در وضعیت استضعاف شدید قرار دارد، اظهار کرد: شغل اصلی مردم دامداری است که آن هم به سختی صورت می گیرد. در منطقه انحصار در دامداری وجود دارد و شغل همه مردم هم نیست. سه روستای اسکو، کاسمده و اسپنده را تبدیل به شهر امامزاده عبدالله کردند در حالی که اتفاق خاصی حادث نشده است.
وی با بیان اینکه کرامت های امامزاده عبدالله برجسته نیست در حالی که مطالب نقل شده از این کرامات بسیار زیاد است، این کرامات و تبلیغ آن می تواند به رشد گردشگری منطقه کمک کند اما اقدامات مناسبی صورت نمی گیرد، بیان کرد: در محرومیت های این قطب مذهبی اینکه هنوز امامزاده عبدالله یک زیارت نامه مستقل ندارد از این رو کارگروهی تشکیل و کتاب ۱۱۰ صفحه ای شجره امامزاده عبدالله در حال تدوین است و قرار است در هفته آینده دیدار با علامه حسن زاده آملی برای تایید زیارت نامه بقعه صورت می گیرد.
امام جمعه امامزاده عبدالله با بیان اینکه این بخش پایتخت بسیاری از مسایل سیاسی و فرهنگی می تواند باشد اما کم کاری های بسیاری در منطقه صورت می گیرد، گفت: امامزاده عبدالله در گذشته بیشتر مورد توجه مردم بود امروز به دلیل ساخت و سازهای بقعه مردم توجه زیادی به امامزاده عبدالله ندارند.
وی تصریح کرد: برنامه خاص و شاخص فرهنگی نیز در امامزاده برگزار نمی شود. اوقاف تمام همت خود را برای ساخت بقعه قرار داده است و ساختمان بقعه پروژه عظیمی است که نیاز به اعتبار دارد. بنای اعتباری بر مبنای نذورات است و این امر موجب شده که بازسازی بقعه به درازا بکشد.
اسماعیلی با اشاره به اینکه در بخش امامزاده عبدالله کم کاری های بسیاری صورت گرفته است، وجود یک زمین 20هکتاری آرامستان در روحیات مردم منطقه تاثیر زیادی گذاشته است، اظهار کرد: از فرماندار و نماینده خواستم درباره قبرستان تعیین تکلیف کنند اما هیچ کاری نکردند، ۲۰ هکتار در اختیار قبرستان است و این روحیات مردم اثر می گذارد. برای مردم منطقه که همیشه حرف و حدیث پشت سرشان است باید کارهای فرهنگی زیادی صورت گیرد تا برخی رفتارها اصلاح شود، نه تنها این امر صورت نمی گیرد بلکه کارهایی می شود که به تشدید رفتارهای زشت منجر می شود.
وی بیان کرد: نباید مفاخر آملی را تخریب کرد، فرزندان بزرگان آملی اگر ساخت و ساز می کنند اگر کار حلال است چه ایرادی دارد اگر حق و حقوق قانونی را پرداخت نکرده است از وی سوال کنند در غیر این صورت این رفتارها به عمد زیرسوال بردن بزرگان آمل است.برای کینه و دشمنی با آیت الله جوادی این رفتارها را نشان می دهند. بسیاری از مسایل رخ داده در فضای مجازی آمل ساختگی است و برای اهداف خاص ساخته می شود.
وی تاکید کرد: خبرنگاران در حوزه مدیریت شهرستان آمل ورود پیدا کنند‌. فضا باید به گونه ای باشد که به پیشرفت منطقه منجر شود نه اینکه برای عده ای خاص در شهرستان صورت گیرد.
این امام جمعه در انتقاد نسبت به مدیریت شهرستان تصریح کرد: چه اصراری داریم همواره یک فرد در راس امور شهرستان باشد. چرا تمام هزینه ها از نام شهرستان صورت می گیرد تا حتما فلانی باشد، این نابودی نیروهای نخبه و شایسته شهرستان است که افراد بازنشسته بر سر کار باشند. حتما نباید یک نفر فرماندار باشد تا اداره امور شهرستان صورت گیرد. می توانیم از نخبگان و جوانان شایسته برای پیشرفت شهرستان استفاده کنیم. این قانون را نمایندگان مجلس خودشان تصویب کردند پس چرا خود اجرا نمی کنند. همین متصل بودن به افراد موجب شده که بخش امامزاده عبدالله پیشرفت نکند.
وی ادامه داد: در حوزه صنعتی، شهرک های صنعتی این بخش موجب برخی آزار و اذیت ها برای مردم شده اند، به جرات می توانم بگویم که بسیاری از واحدها تعطیل شده است یا در آستانه تعطیلی است.
آثار فعالیت صنعتی در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله مردم مظلوم منطقه را اذیت می کند، صدای واحدهای صنعتی و آلودگی هوای منطقه ناشی از فعالیت شرکت فذا موجب شده که منطقه برای سکونت غیرممکن شود. این افراد متاسفانه با لابی گری به فعالیت هایی مانند آلودگی زیست محیطی خود ادامه می دهند، مسئولان شهرستان پاسخ دهند چه افرادی از شرکت فذا حمایت می کنند و آلودگی های زیست محیطی وی را نمی بینند و گزارش نمی کنند.
آلودگی هوای شهر امامزاده عبدالله ناشی از فعالیت شرکت فذا به مردم این منطقه آسیب زده و تنفس را دچار مشکل می کند. برای همین منظور تعدادی از افراد به بنده گفتند که درباره پارک هلومسر ورود پیدا نکنید این پارک متصل به شرکت فذا است و به لحاظ تنفسی برای مردم مشکل ایجاد می شود.این حرف ها را به چه کسی باید بزنیم! تا مردم منطقه نجات پیدا کنند.
امام جمعه امامزاده عبدالله آمل عنوان کرد: مجموعه سرمایه گذاری شده اکسین برای مردم منطقه چه دستاوردی داشته است. این مجموعه ها چه اشتغالی از فرزندان منطقه ایجاد کرده اند. چه اعتباراتی را به بخش و شهر وارد کرده اند؟ برای همین بی توجهی ها است که منطقه پیشرفت نمی کند و مردم آن دارای هزاران مشکل هستند. می گویند در این منطقه تیراندازی می شود، چرا باید برخی مسئولان از افراد شرور حمایت کنند تا شاهد این اقدامات باشیم.
این منطقه استعداد و ظرفیت زیادی دارد اما همچنان دچار عقب ماندگی است، این ها در صورت میسر می شود و به پیشرفت منطقه منجر می شود که در شهرستان صدای واحدی باشد، مسئولان شهرستان باید این بخش را ببینند و مشکلات آن را رفع کنند.