درآمدهای یک‌شبه انگیزه کار در جامعه را از بین می‌برد

نماینده مردم تنکابن در مجلس گفت: مسئولان جمهوری اسلامی برای یک حکومت مکتبی اول باید اهل ساده‌زیستی باشند تا مردم از آنها الگو بگیرند. شمس‌الله شریعت‌نژاد با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی موجود در جامعه گفت: قوای سه‌گانه باید اراده خود را برای حل مشکلات کشور در حوزه مسائل اقتصادی به کار گیرند و […]

1

نماینده مردم تنکابن در مجلس گفت: مسئولان جمهوری اسلامی برای یک حکومت مکتبی اول باید اهل ساده‌زیستی باشند تا مردم از آنها الگو بگیرند.

شمس‌الله شریعت‌نژاد با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی موجود در جامعه گفت: قوای سه‌گانه باید اراده خود را برای حل مشکلات کشور در حوزه مسائل اقتصادی به کار گیرند و در این زمینه همپوشانی داشته باشند و به وظیفه خود در این زمینه به‌درستی عمل کنند.

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی، افزود: مسئولان باید از پرداختن به مسائل شعاری پرهیز کنند و به‌طور واقعی به مشکلات مردم بپردازند و باید مشکلات موجود را ریشه‌یابی کرد تا متوجه شویم از کجا مسیر را کج رفته‌ایم و آن را اصلاح کنیم.

وی اظهار داشت: ما امروز در حالی مشکلات معیشتی را در جامعه داریم اما در مقابل جزو کشورهایی هستیم که بیشترین اصراف و دورریز را داریم. در فرهنگ مصرف مشکلاتی داریم و شاهد رفاه‌طلبی و متأسفانه تنبلی در کشور هستیم.

به گزارش خانه ملت، شریعت‌نژاد خاطرنشان کرد: وقتی یک سری افراد بدون زحمت صاحب مال و ثروت می‌شوند و به اشکال مختلفی یک‌شبه سرمایه عظیمی را به دست می‌آورند، انگیزه کار در جامعه برای افراد از بین می‌رود و از سوی دیگر وقتی چشم و هم‌چشمی و رفاه‌طلبی و تجملات زیاد است، مشکلات دوچندان می‌شود.

وی افزود: مسئولان جمهوری اسلامی برای یک حکومت مکتبی اول باید اهل ساده‌زیستی باشند تا مردم از آنها الگو بگیرند.این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار داشت: مسئولان نباید منافع عموم را به مسائل جناحی بفروشند و باید برای همه ما کلیت نظام مهم باشد و مسائل جناحی نباید آنقدر مهم باشد که اصل موضوع را تحت‌الشعاع قرار دهد.

شریعت‌نژاد خاطرنشان کرد: وقتی در آمارها اعلام می‌شود که سال‌ها 9 میلیون و 200 هزار نفر به خارج از کشور می‌روند، دو حالت وجود دارد یا این آمار درست نیست و یا اگر درست است چگونه است که یکسری افراد در مخارج روزمره خود مانده‌اند و عده‌ای در این سطح از رفاه قرار دارند و این یعنی اختلاف طبقاتی و نظام اقتصادی در کشور باید به‌گونه‌ای عمل کند که این اختلاف را کم کند.

وی  با بیان اینکه در همه دنیا کشورها با درآمدهای مالیاتی اداره می‌شوند، افزود: اخذ مالیات زمانی ممکن است که مردم درآمد داشته باشند و مردم باید بتوانند تولید درآمد کنند. تولید درآمد کردن از چه راهی ممکن است؟ از راه پول عوض کردن؟! و دلالی؟! کار پس چی؟

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: فرهنگ کار در جامعه ما ضایع شده و تأثیر اقتصاد از این امر باعث شده تا نظامات اقتصادی کشور به هم بریزد.