خانه‌های استیجاری اقامتگاه گردشگران در مازندران!

حرف آنلاین:نتایج نظر سنجی و تحقیقات ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران نشان داده است که نیمی از گردشگران نوروزی به دلیل بالا بودن قیمت اماکن اقامتی از جمله هتل ها به نسبت خدمات ، در خانه های استیجاری اقامت کردند. 65 درصد از 10 هزار و 500 نفر گردشگری که در تعطیلات نوروزی و در […]

حرف آنلاین:نتایج نظر سنجی و تحقیقات ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران نشان داده است که نیمی از گردشگران نوروزی به دلیل بالا بودن قیمت اماکن اقامتی از جمله هتل ها به نسبت خدمات ، در خانه های استیجاری اقامت کردند.

65 درصد از 10 هزار و 500 نفر گردشگری که در تعطیلات نوروزی و در سفر به مازندران در این نظر سنجی شرکت کرده بودند ، ادعا کردند که قیمت محل های اقامتی نظیر هتل ها ، متل ها و مهمانپذیرها به نسبت خدمات آن بالا بوده است.

بر اساس نتایج این نظر سنجی که دوشنبه شب در نشست بررسی مشکلات طبیعت گردی مازندران در جمع کارشناسان و مدیران عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان ارایه شد ، پراکندگی استانی و منطقه ای مسافرانی که مازندران را برای سفر انتخاب کرده بودند گسترده و از تمامی استان های کشور بوده اند.

بر اساس نتایج این نظر سنجی میانگین اقامت مسافران در استان مازندران سه تا چهار شب بوده است.

50 درصد از گردشگران به صورت سنتی و با مراجعه به استان محل اسکان خود را انتخاب کردند و از سامانه رزواسیون استفاده نکردند.

بر اساس نتایج این نظر سنجی ،63 درصد از گردشگران نوروزی مازندران دسترسی به اقامت را مناسب ، 70درصد نحوه برخورد پرسنل با مسافران در مراکز اقامتی هتل را مطلوب و همچنین کیفیت سرویس بهداشتی در هتل و رستوران را مطلوب ارزیابی کردند.

بر اساس نتایج نظر سنجی ، بیشتر گردشگران نوروزی وضعیت سرویس بهداشتی جاده ای ،دورن شهری و برون شهری را به لحاظ کمی و کیفی نامطلوب و خیلی بد توصیف کردند.

نظر سنجی گردشگران نوروزی نشان داده است که 70 درصد مسافران غذا را به صورت خود پز با خرید مواد خام تهیه می کردند و از بالا بودن قیمت مواد غذایی در رستوران ها و هتل نیز گلایه داشتند.

گردشگران ومسافران حضور نیروی انتطامی ، پلیس و هلال احمر و امداد خودرو در مازندران را رضایت بخش توصیف کردند.

در این نظر سنجی 63 درصد گردشگران وضعیت و کیفیت تابلو های جاده ای مازندران را مطلوب عنوان کردند.

66 درصد مسافران نوروزی مازندران با وسیله شخصی ، سپس اتوبوس و تاکسی بین شهری برای جابجایی مورد استفاده قرار دادند.

از بیست هشتم اسفند پارسال تا پانزدهم فروردین سال جاری 10 میلیون 500هزار نفر شب در مازندران اقامت کردند.

ظرفیت اسکان رسمی و غیر رسمی اعم از هتل ، متل ، هتل آپارتمان ، مجتمع های تفریحی توریستی ، کمپینگ ، زائر سراها ، مجتمع های اقامتی ، ویلاها و تاسیسات ساحلی 740هزار و 197 نفر شب است.

55هتل ، 46 متل ، 72 هتل آپارتمان ، 16 مهمانپذیر ، دو مجتمع تفریحی توریستی و هفت واحد کمپینگ به ظرفیت 20 هزارو 307 نفر شب و 48 زائر سرا به ظرفیت شش هزار و 346 نفر شب در استان مازندران وجود دارد.

47 اقامتگاه دولتی به ظرفیت 12 هزار و 250 نفر شب ،420 مدرسه به ظرفیت 21 هزار نفر شب از دیگر امان اقامتی در تعطیلات نوروزی مازندران بوده است.

مازندران 122 منطقه نمونه گردشگری به ظرفیت 41 هزار 990نفر شب و 76هزار و 640 اقامتگاه استیجاری ویلایی ، آپارتمان و سوئیت به ظرفیت 476 هزار و 510نفرشب دارد./ایرنا