یادداشت؛

حکایت این روزهای “سلام فرمانده”!

حرف آنلاین، شکرالله رضازاده شرمه|کمتر کسی را این روزها را می توان در داخل کشور یافت که آهنگ" سلام فرمانده " به گوشش نخورده باشد. چه کسی که دوستش دارد و چه کسی که علاقه ای به آن ندارد.

فراگیر شدن این آهنگ، اتفاقا برخلاف تصوری که برخی ها دارند اصلا و ابدا دستوری نبوده است. دلیل این ادعا هم رجوع به زمانیست که این آهنگ برای نخستین بار از رسانه ها پخش شد. بعد از پخش نخستین این آهنگ ، همگان شاهد بودند که کاملا مردمی و خودجوش، این آهنگ توسط بچه های خانواده های مختلف و متنوع ایرانی به لحاظ دیدگاه فرهنگی و اعتقادی، باز خوانی و لب خوانی شد که البته بسیاری از کلیپ های آن، در فضای مجازی کشور بارها دست به دست و بازنشر گشت.

بعد از این ماجرا یعنی بازخورد کاملا مردمی این آهنگ در کشور بود که تازه حضرات متولی حوزه فرهنگی و پرورشی کشور متوجه! عظمت این آهنگ شده و سعی کردند آنها هم از این قافله عقب نمانند.

وقتی مدارس فراخوان حضور دانش آموزان در مراسم هم خوانی این آهنگ با حضور خواننده اثر را دادند با وجود عدم اجبار و الزام، اما خانواده ها -حال با هر نگاه- چنان استقبالی کردند که اگر نگوئیم کم نظیر ولی قطعا باید گفت بی نظیر بوده است.

در چرایی به دل نشینی این اثر اولا و قطعا می بایست در لطف و فضل خدای متعال دید که چگونه جانها را مسخر کرده و گوش ها را به حلاوت گیری از این آهنگ سوق داده است. و ثانیا در کنار توجه به ریتم و رژه کلمات و ساز این اثر که کاملا با یکدیگر تناسب معنایی و مفهومی بسیار خوبی دارند باید اخلاص و ایمان خواننده اثر یعنی شخص “حاج ابوذر روحی ” را بسیار مورد توجه قرار داد.

اخلاص و ایمان عمق قلبی و درونی چه ها که نمی کند. اصلا همه چیز را زیر و رو می کند. چنان می کند که عقل ها قادر به فهم آن نیستند. ما در طول حیات طیبه انقلاب اسلامی، کم معجزه از اکسیر اخلاص ندیدیم.

اکنون دشمن غدار در مواجه با این آهنگ در حالی که نه راه پس دارد و نه راه پیش، دست به اقدامی بس ناجوانمردانه زده است. اقدام که جز بی شرافتی و بی شرفی واژه ای را نمی توان بر آن نهاد.

تیم سایبری منافقین برای آنکه اثر وضعی این آهنگ را به تعبیر حقیرانه و ذلیلانه خود کم کنند خبر دروغی را در مورد خواننده مومن، مخلص، انقلابی، اعتقادی، بی تکلف و پاکدست ساخته و پرداخته کرده اند.

آن خبر دروغ چه بود؟ این بود که خواننده اثر یعنی “حاج ابوذر روحی ” پرونده ضد اخلاقی دارد!!! دروغ بودن این خبر آنچنان نمایان است که برای اثبات این دروغ نیاز به هیچ اقدامی نیست اما با این حال بررسی های لازم قضایی و انتظامی بعمل آمد تا راه را بر شبهات مطروحه ببندد.

این اقدام دشمن را باید نوعی واکنش عجولانه و البته بچه گانه دانست که در نهایت منجر به یک شرمساری و سر افکندگی تاریخی برای آنان خواهد شد.