حضور مازندران در بورس تقویت و پررنگ تر شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادارکشور گفت : حضور مازندران در بورس با شناسایی شرکت‌های دارای ظرفیت ورود به بازار سرمایه ، تقویت و پر رنگ ‌تر شود.

الناز پاک نیا:  مجید عشقی در همایش بورس و تامین مالی استان مازندران که در ساری برگزار شد با عنوان اینکه علاوه بر آموزش ها و سواد مالی ، در بنگاه های اقتصادی به طور متوسط هیچ آشنایی با فرصت سرمایه گذاری وجود ندارد ، گفت: ظرفیت های بنگاه ها در این بازار برای شرکت ها ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل عدم آشنایی فعالان این حوزه ، تصمیم گرفتیم خودمان در استان ها حاضر شویم و یک زبان مشترکی را با فعالان اقتصادی شروع کنیم ، افزود : در شروع این کار قطعا این انتظار را نداریم که اتفاقات عجیب و غریبی بیوفتد و این مسیری است که آغازش در اینجاست و باید با همدیگر آن را ادامه دهیم.

عشقی تصریح کرد : باید کارگاه های تخصصی تری برای شرکت ها ایجاد شود و در بحث آماده سازی شرکت ها ، مشاوره های شرکتی و مشاوره های تامین مالی ابزاری راهبردی هستند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادارکشور با اعلام اینکه این مسیر پایان ندارد و باید روز به روز گسترش یابد ، خاطرنشان کرد : ما این همایش را برگزار می کنیم تا این مسیر پابرجا باشد.

وی ادامه داد : در استان مازندران پتانسیل های خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد و تامین مالی که در این استان انجام شده است به بیش از 2 یا 3 هزار میلیارد تومان رسیده که کافی نیست.

این مسئول یادآور شد : شرکت هایی که پتانسیل ورود به بازار سرمایه را دارند اقدام کنند تا همکاران ما مزایا و معایت آن را برای شان توضیح دهند.

مجید عشقی با عنوان اینکه برای حضور در بورس وتداوم آن باید نظارت و برنامه ریزی وجود داشته باشد ، تاکید کرد : از دارایی های شرکت در بحث جلب مشارکت مردم و توصیف سهام به درستی استفاده شود.

وی تصریح کرد : یکی از بحث های بسیار جدی در مازندران محصولات کشاورزی راهبردی است که نقش مهمی در تامین نیاز های داخلی و همچنین صادرات دارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادارکشوراظهار کرد : حضور مازندران در بورس با شناسایی شرکت‌های دارای ظرفیت ورود به بازار سرمایه ، تقویت و پر رنگ ‌تر شود.

وی توسعه انبار‌های پذیرش شده در بورس کالا و گواهی سپرده کالا برای محصولات کشاورزی راهبردی مازندران را از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار ایران برای مدیریت مالی محصولات کشاورزی راهبردی مازندران دانست و گفت : صدور مجوز اوراق به کمتر از ۱۰ روز و انتشار اوراق به کمتر از سه تا چهار ماه رسیده است.

عشقی ادامه داد : با کمک بورس کالا، گواهی سپرده کالایی در محصولات کشاورزی بازار بورس فراهم می‌شود و این امر موثری برای مدیریت کسب و کار‌های کشاورزی است‌.