حضور صنایع دستی روستایی مازندران در نمایشگاه بین‌المللی تهران

زهرا اشکیود : مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: مازندران در نمایشگاه صنایع دستی و بوم گردی روستایی در نمایشگاه بین‌المللی تهران خواهد داشت. حسن اصغریان رستمی در گفت وگو با «حرف مازندران» اظهار کرد: استان مازندران با داشتن حدود سه هزار روستا و هزار و 32 دهیاری در سطح روستاهای استان و […]

1-2

زهرا اشکیود : مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: مازندران در نمایشگاه صنایع دستی و بوم گردی روستایی در نمایشگاه بین‌المللی تهران خواهد داشت.

حسن اصغریان رستمی در گفت وگو با «حرف مازندران» اظهار کرد: استان مازندران با داشتن حدود سه هزار روستا و هزار و 32 دهیاری در سطح روستاهای استان و از هفت هزار و ۷۰۰ عضو شورا در استان و از آنجایی که جمعیت ساکن در روستاهای استان حدود ۴۷ درصد استان مازندران را تشکیل می‌دهد و از آنجایی که استان مازندران از مواهب طبیعی از قبیل دریای مازندران و جنگل‌ها و چشمه سارهایی که دارد بهره مند است همه ساله در ایام نوروز جز نقاط هدف، هموطنان برای گردشگری در تمامی نقاط استان مازندران حضور دارند.

اصغریان رستمی افزود: از آنجایی که ساحل دریا محدود است و لذا گردشگران و مسافران در استان مازندران می‌توانند از ساحل و مواهب طبیعی موجود در جنگل و روستاهای استان بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: دستوراتی نیز به فرمانداران و بخشداران ابلاغ شد و با اتخاذ تمهیدات ویژه در سطح روستاها و آماده کردن فضای روستاهای استان در حوزه صنایع دستی و بوم گردی این فضا فراهم شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران، یادآور شد: یکی از مهمترین اقدامات، روستا بوم‌گردی و مدیریت پسماند در سطح روستا است لذا روستاهایی که در سواحل قرار دارد به عنوان خانه‌های مسافر و استفاده از مواهب دریا فعال هستند و با ایجاد بازارچه‌های تولیدات روستایی و صنایع دستی در نقاط مختلف استان مخصوصا در محورهای ورودی و خروجی استان این بستر فراهم است که روستائیان به ویژه دهیاران میزبان خوبی برای مسافران در ایام نوروز باشند.

این مسئول، تصریح کرد: نقاط دیدنی استان نیز از اشکورات رامسر تا جواهرده و کندلوس موزه زیبای آن و کجور با زیبایی آن که از بلده تا ارتفاعات آن و بندپی و آمل و نقاط زیبای نکا و ارتفاعات کوهپایه در شهرستان‌های سوادکوه دارای پتانسیل‌های مناسبی است که قابلیت گردشگری را دارد.

وی افزود: نمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران با عنوان “سومین نمایشگاه توانمندیهای روستائیان و عشایر ایران” به منظور به نمایش درآمدن توانمندی‌های روستایی برگزار خواهد شد که این نمایشگاه از ۱۵ الی ۱۷ اسفند ماه دایر است که مردم می‌توانند از تمامی توانمندی‌ها روستای استان دیدن کنند.

اصغریان گفت: روستاهای استان مازندران در حوزه صنایع دستی بسیار حرف برای گفتن دارد که در این زمینه تسهیلاتی نیز پرداخت شد.

وی افزود: با توجه به تاکیداتی که دولت در زمینه اشتغال روستایی داشتند توجه به بوم گردی و صنایع دستی جز اولویت کاری کمیته فنی استان است تا از حمایت‌های لازم در صورت ثبت نام متقاضیان در این سامانه از تسهیلات مشاغل روستایی و صنایع دستی بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران در زمینه معرفی پتانسیل‌های روستایی در سطح روستا، یادآور شد: دهیاران و بخشداران در سطح روستا مدخل ورودی روستاها را اقدام به معرفی مناطق دیدنی کنند و نیز هلال احمر و امداد به همراه سازمان گردشگری به راهنمایی مسافران می‌پردازند.