جریان کربلا در حقیقت جریان اخلاق حسنه است

رئیس کل دادگستری مازندران بیان کرد : جریان کربلا در حقیقت جریان اخلاق حسنه است؛ تمام فضائل اخلاقی نیک در یک سمت و تمام رذائل اخلاقی در اردوگاه مخالف هستند.

به گزارش حرف آنلاین ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در چهارمین نشست شورای قضایی استان که به میزبانی اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران برگزار شد، با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، هدایت گری را از مهمترین ویژگی های ائمه اطهار(ع) برشمرد و افزود: در قرآن کریم این ویژگی مورد توجه قرار گرفته است، ائمه اطهار(ع) همچون ستارگان روشنگری کرده و مسیر درست را به رهروانشان نشان می دهند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران ادامه داد: حضرت امام حسین (ع) نیز، پیش از واقعه عاشورا تا زمان شهادتشان، سعی بلیغ در نشان دادن راه درست و روشنگری نسبت به راه انحرافی داشتند؛ عده ای پذیرا شدند و در مسیر درست قرارگرفتند و عده کثیری نیز در مسیر نادرست ماندند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری خاطرنشان کرد: پذیرش امام با جانِ دل، انسان را در مسیر صحیح قرار داده و به ساحل نجات رهنمون می سازد.

رئیس شورای قضایی استان مازندران تاکید کرد: پذیرش ولایت امامِ به معنی واقعی کلمه،  انسان را در پوششی امن قرار داده و از حوادث ناگوار مصون می دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به حدیث ثقلین، هتک حرمت به قرآن کریم در برخی کشورها را محکوم و تصریح کرد: باید قدر دو امانت به جا مانده از رسول گرامی اسلام(ص) یعنی قرآن کریم و اهل بیت(ع) را بیش از گذشته بدانیم؛ قرآن کریم ارزشمندترین سند مکتوب مسلمانان است که جنبه هدایت گری و روشنگری دارد.

وی خاطرنشان کرد: محافل عزاداری امام حسین(ع) که درگوشه و کنار کشور برگزار می شود نیز پیام روشنگری و هدایت دارد که در نتیجه آن مردم بسیاری از نقاط جهان با فهم کامل قرآن، مسلمان شده و از جان و دل به اهل بیت(ع) ارادت می ورزند.

رئیس کل دادگستری مازندران در بخش دیگری از بیانات خود با یادآوری دیدار اخیر مسئولان قضایی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکیدات معظم له در راستای تکریم ارباب رجوع را مورد اشاره قرار داد و افزود: کثرت مراجعان به دستگاه قضایی در حقیقت نعمت است و باید همچون همیشه، اخلاق نیک و رفتار خوب با مراجعان مد نظر همه همکاران قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری تصریح کرد: جریان کربلا در حقیقت جریان اخلاق حسنه است؛ تمام فضائل اخلاقی نیک در یک سمت و تمام رذائل اخلاقی در اردوگاه مخالف هستند.