ثبت ۲۰ هزار مورد حیوان گزیدگی در مازندران

۲۰ هزار نفر در مازندران پارسال توسط حیوانات گزیده شدند.

به گزارش حرف آنلاین ؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه اولین جلسه کنترل حیوانات گزنده در مازندران گفت: در سال گذشته ۲۰ هزار نفر در مازندران توسط حیوان گزیده شدند که با مراجعه به موقع به مراکز بهداشتی و تزریق واکسن هاری و سرم از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

علیپور از کم‌کاری دستگاه‌های متولی برای جلوگیری از آسیب زدن این حیوانات به مردم گلایه کرد و افزود: علوم پزشکی مازندران در سال گذشته یکصد میلیارد تومان برای درمان گزش و جلوگیری از بیماری هاری هزینه کرد که اگر دیگر دستگاه‌ها وظایف خود را بدرستی انجام می‌دادند، این بودجه در پیشگیری و درمان دیگر بیماری‌ها صرف می‌شد.

او در ادامه از افرادی که مورد گزش هر حیوانی قرار گرفتند خواست بعد از شستشوی محل گزش با آب و صابون، بلافاصله به نزدیکترین مرکز بهداشتی جهت تزریق واکسن و سرم مراجعه کنند که تعلل در مراجعه امکان مبتلا به هاری کشنده را زیاد می‌کند.

معاون عمرانی استاندار نیز در این نشست گفت: دستور عمل کنترل حیوانات گزنده و سگ‌های ولگرد و نحوه ساماندهی آن‌ها از سوی سازمان شهرداری‌ها به همه دستگاه‌های متولی صادر شده و ملزم به اجرا می‌باشد.

توکلی، برخورد با معضل سگ‌های ولگرد در سطح شهر‌ها و روستا‌ها و به حداقل رساندن این معضل تا پایان سال را از وظایف اولویت‌دار دستگاه‌های متولی عنوان کرد.

او از مردم خواست تا با فرهنگ سازی مناسب در کنترل زیاد شدن نسل سگ‌های ولگرد به دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها همکاری کنند.